عصر خودرو

نائب رئیس سازمان بورس

صدور ۳ موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

عصر بازار- عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مزایای صندوق‌های تکمیلی برای بازنشستگان، گفت: اکنون سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی صادر شده است.

صدور ۳ موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا؛ «علیرضا ناصرپور» امروز (چهارشنبه) درباره ماهیت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ذیل بند 19 ماده یک بازار اوراق بهادار تشکیل شده است.

    وی به اهداف راه اندازی این صندوق اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف تشکیل صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، می‌توان به ایجاد مزایای بازنشستگی تکمیلی برای کارکنان مجموعه‌های مختلف، ورود منابع باثبات و قابل برنامه‌ریزی به بازار سرمایه و تقویت دید بلندمدت اشاره کرد.

    ناصرپور همچنین درباره انواع صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، گفت: این صندوق‌ها در سه نوع سهامی، سهامی شاخصی و صندوق در صندوق طبقه‌بندی شده است.

    نائب رئیس سازمان بورس تاکید کرد: اکنون سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای برخی مجموعه‌های بزرگ صادر شده است.

    وی ادامه داد: باتوجه به اقدامات انجام شده، برخی از این صندوق‌ها به مرحله تاسیس رسیده و برخی دیگر نیز در حال طی کردن فرآیند تاسیس است.

    ناصرپور بیان داشت: باتوجه به مقررات، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بدو تاسیس باید دست کم 500 نفر را در طرح بازنشستگی تکمیلی زیر نظر داشته باشند، همچنین حداقل سرمایه برای تشکیل این صندوق‌ها 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس درباره مشارکت وزارتخانه‌ها در حوزه راه‌اندازی صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: متقاضیان موافقت اصولی‌هایی که اکنون صادر شده است، نهادهای مالی بودند که به نوعی به یکی از وزارتخانه‌های نفت، کار و رفاه اجتماعی متصل هستند؛ بنابراین از سمت وزارتخانه‌ها نیز مشارکت‌های لازم انجام شده است.

    وی در پایان افزود: باتوجه به جذابیت صندوق بازنشستگی تکمیلی، گروه‌های دیگری نیز پیگیر هستند تا موافقت اصولی این صندوق را دریافت کنند تا کارکنان آن مجموعه‌ها نیز از مزیت صندوق‌های مذکور بهره‌مند شوند.

    برچسب ها