عصر خودرو

کارشناس اقتصادی :

افزایش رغبت مردم برای سرمایه گذاری با ثبات سیاست‌های دولت

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: ایجاد امنیت برای سرمایه‌های مردم، عدم تغییر سیاست‌های دولت و اعلام حمایت از سوی دولت سه شرطی است که باعث افزایش رغبت مردم در سرمایه گذاری می‌شود.

افزایش رغبت مردم برای سرمایه گذاری با ثبات سیاست‌های دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، فرشید سیم بر ، در خصوص نقش بازار پول در بازار‌های مالی اقتصاد کشور بیان کرد: بازار پول را عمدتا بانک‌ها سرپرستی می‌کنند به این صورت که پول دریافتی از سرمایه داران را نزد افرادی که متقاضی دریافت وام هستند قرار می‌دهد و با استفاده از بهره‌ای که از آن‌ها دریافت می‌کنند سود سرمایه گذاران را پرداخت می‌کند، این چرخه‌ی نظم پول در بازار پولی و بانکی است که موجب افزایش نرخ نقدینگی در اقتصاد می‌شود.

    وی ادامه داد: به تازگی مردم رغبت خود را نسبت به سرمایه گذاری در بانک از دست داده اند به این دلیل که میزان سود دریافتی از سوی بانک بسیار کمتر از نرخ تورم در کشور است و سرمایه‌های پولی مردم روز به روز کاهش پیدا می‌کند به مانند قالب یخی که در مقابل آفتاب قرار دارد.

    این کارشناس اقتصادی دیگر شاخه‌ی بازار مالی را بازار بورس و سرمایه عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه از طریق اوراق بهادار که از طرف شرکت‌ها و تولید کنندگان صادر می‌گردد، به سرمایه داران فروخته می‌شود، اگر این شرکت‌ها یا تولید کنندگان فعالیت خود را در بازار بورس افزایش دهند، مسلما میزان سود دریافتی سرمایه گذاران نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

    سیم بر در رابطه با سرمایه گذاری در بیمه تصریح کرد: بیمه نیز یک سرمایه گذاری بلند مدت است که باید همانند دیگر حوزه‌ها فعالیت خود را در اقتصاد پررنگ‌تر کند تا میزان ارز آوری را در کشور بیشتر کند و از این طریق به سرمایه گذاران سود بیشتری را پرداخت کند این امر باعث می‌شود تا رغبت مردم به سرمایه گذاری بیشتر شود.

    وی با ذکر سه شرط اساسی که نظام سرمایه گذاری را در کشور بهبود و افزایش می‌بخشد مطرح کرد: ایجاد امنیت برای سرمایه‌های مردم، عدم تغییر سیاست‌های دولت و اعلام حمایت از سوی دولت سه شرطی است که باعث افزایش رغبت مردم در سرمایه گذاری می‌شود.

    این کارشناس اقتصاد با اشاره به این که سیاست‌های ارز آوری در کشور ما نباید وابسته به صادرات نفت و گاز باشد، افزود: به علت نوساناتی که در قیمت نفت و گاز وجود دارد، صادرات آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند، پس باید با تزریق سرمایه از سوی دولت واحد‌های تولیدی را تشویق به تولیدات محصولات بیشتر و با کیفیت‌تر کرد تا در همین راستا صادرات نیز افزایش پیدا کند.

    برچسب ها