عصر خودرو

یک نماینده مجلس:

تقویت بازار سرمایه مانع حباب در بازارهای پولی می‌شود

عصر بازار- یک نماینده مجلس بیان کرد: تقویت بازار سرمایه می‌تواند مانع حباب در بازارهای پولی و همچنین حضور دلالان در بازار شود.

تقویت بازار سرمایه مانع حباب در بازارهای پولی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمد حسن آصفری، بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه و سهامداران اشاره کرد و گفت: واگذاری شرکت‌ها از سوی دولت و پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که باعث تقویت بازار سرمایه شده و اعتماد مردم را به آن بیش از پیش افزایش خواهد داد.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به این که بازار سرمایه نیاز به حمایت از سوی دولت دارد، عنوان کرد: اگر بتوان فروش اوراقی که در بودجه آورده شده را از طریق بازار سرمایه انجام و در اختیار مردم قرار داد، به طور قطع، شاهد شکوفایی و رشد بازار خواهیم بود.

    حباب در بازارهای پولی

    آصفری اظهار داشت: تقویت بازار سرمایه علاوه بر افزایش اعتماد مردم، مانع حباب در بازارهای پولی و همچنین حضور دلالان در بازار می‌شود.

    نماینده مردم اراک بیان کرد: برخی مصوبات به طور مستقیم و غیر مستقیم در لایحه بودجه 1403 و مکلف کردن دولت در برخی موارد تنها به منظور حمایت از بازار سرمایه است.

    حمایت از صنایع بنیادی

    وی درباره حمایت از صنایع بنیادی در بودجه 1403، عنوان کرد: بهتر است در لایحه بودجه به صنایع بنیادی و مهم کشور که با منابع مالی و یا مواد اولیه مواجه هستند بیش از پیش توجه و تاکید شود، چرا که آنها صنایع مادر هستند.

    آصفری اضافه کرد: با تقویت بازار سرمایه و رونق‌بخشی به آن باید مانع واردات کالاها شد و به جای بازار انحصاری رقابت را جایگزین آن کنیم.

    برچسب ها