عصر خودرو

مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن :

بورس به اخبار مثبت بی‌تفاوت شده است

عصر بازار: مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن گفت: بورس حساسیت خود را نسبت به اخبار مثبت سیاسی از دست داده است.

بورس به اخبار مثبت بی‌تفاوت شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    حامد ستاک در گفتگو با پایگاه خبری عصر بازار به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی درآمدهای ارزی کشور دچار مشکل می‌شود. همچنین بسیاری از فعالان بازاربودجه سال آتی کشور را با وجود گفته‌های مسئولان، بودجه‌ای انقباضی می‌دانند و با توجه به پیش‌بینی بودجه با این شرایط، تداوم وضعیت رکود را محتمل می‌دانند.
    او با بیان اینکه تصور شرایط رکودی کشور موجب نزولی شدن شاخص‌های بازار می‌شود، ادامه داد: فعالین بازار به کاهش قیمت نفت، فقط به عنوان بحث خوراک پالایشگاه‌ها نگاه نمی‌کنند و این عامل را دلیل کم شدن درآمدهای کشور قلمداد می‌کنند. در نتیجه این کاهش در درآمدها از محل فروش نفت، تمام صنایع در رکود خواهند ماند.
    مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن اضافه کرد: عمده دلیل مثبت یا منفی شدن قیمت‌ها در بازار، به دلیل کاهش یا افزایش سودآوری شرکت‌ها است. بنابراین امکان دارد در شرایط بسیار بد اقتصادی در تعدادی از شرکت‌ها اتفاق ویژه‌ای رخ دهد که افزایش سودآوری را به همراه داشته باشد. هرچند که تمام منطق‌ها در بازار کارا مصداق دارد.
    ستاک به موضوع تصویب قانون محدودیت سفر به ایران در کنگره آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: هر رخدادی که محدودیت در ورود و خروج و انتقال پول رخ دهد یا دسترسی به اطلاعات و ورود سرمایه‌گذاران خارجی را تحت شعاع قرار دهد، سبب دور شدن سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه ایران می شود.
    وی با اشاره به عدم تاثیر مثبت خبر خاتمه پرونده پی‌ام‌دی ایران در بورس، اظهار کرد: بعد از چندین بار امیدوار و ناامید شدن سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه، در چند ماه گذشته حساسیت نسبت به اخبار مثبت در بورس به شدت کاهش پیدا کرده است. به نحوی که سهام‌داران فقط جریان نقد بازار را مد نظر قرار می‌دهند و بورس بی‌تفاوتی محسوسی نسبت به اخبار خوش نشان می‌دهد.

    برچسب ها