عصر خودرو

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار :

«لیگ ستارگان بورس»، پل بین علم و تجربه

عصر بازار- نشست خبری دومین دوره «لیگ ستارگان بورس»، با حضور سعید فلاح‌پور، عضو هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار و شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات و یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس اوراق بهادار و رئیس کمیته اجرایی دومین دوره مسابقات «لیگ ستارگان بورس» برگزار شد.

«لیگ ستارگان بورس»، پل بین علم و تجربه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سعید فلاح‌پور، عضو هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار در این نشست ضمن قدردانی از برگزارکنندگان دوره قبل «لیگ ستارگان بورس» گفت: عموما دانشجویان در دانشگاه‌ها در حوزه مباحث نظری آموزش می‌بینند و با توجه به تفاوت زیادی که در حوزه مالی بین مباحث نظری و کار عملی وجود دارد، تاکید می‌شود که دانشجویان هر چه سریعتر وارد معاملات شوند و این در حالیست که باید ریسک‌ ابزارهای متفاوت سرمایه‌گذاری را در نظر داشته باشند و با آگاهی و تجزیه و تحلیل وارد معامله شوند.
    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: شناسایی نخبگان، تشویق کارآفرینی و اشتغال از مهمترین اهداف این مسابقات است؛ این مسابقه فرصت خیلی خوبی برای تجربه عملی سرمایه‌گذاری است تا دانشجویان از تئوری‌ها در عمل استفاده کنند. در این مسابقات می‌توانیم پدیده‌هایی را کشف کنیم که به دلیل دسترسی نداشتن به منابع، فرصت بروز استعداد‌های خود را نداشتند و در این راستا، سال گذشته 15 نفر از افراد برتر به استخدام نهادهای مالی درآمده‌اند.
    عضوهیئت مدیره سازمان بورس واوراق بهادار با اشاره به تغییرات اعمال شده در دومین دوره مسابقات «لیگ ستارگان بورس» تشریح کرد: امسال زمان اجرای مسابقات به دوماه افزایش یافت که مشکل مجامع را حل می‌کند. همچنین، شرکت‌کنندگان امکان شرکت از تمام دانشگاه‌های ایران را خواهند داشت؛ تا کنون 27 دانشگاه آزاد و سراسری آمادگی خود را برای حضور در مسابقات اعلام کرده‌اند و با توجه به استقبال، زمان ثبت نام تا 27 خرداد تمدید شد.
    عضو شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات «لیگ ستارگان بورس» ادامه داد: هر ساله مجموعه مقرراتی برای انجام معاملات توسط شورای سیاست‌گذاری تعیین می‌شود که دانشجویان ملزم به رعایت آنها هستند. همچنین امسال محدودیت‌های معاملاتی کمتر شده و تنها ابزار‌هایی که محدودیت‌های فنی دارند، قابل استفاده نیستند؛ اما امسال دانشجویان می‌توانند در همه روزهای معاملاتی، در بازار پایه و آپشن‌ها نیز به معامله بپردازند.
    وی افزود: هر تیم از یک نفر سرپرست و 4 نفر از دانشجویان تشکیل شده و برنامه‌های خاص و متنوعی برای آنها در نظر گرفته شده است. دانشجویان دانشگاه‌هایی مثل زاهدان، گیلان، مازندران و زنجان نیز ثبت‌نام کرده‌اند و برای حضور آنها در تهران مکان تعیین شده است. کلیه دانشگاه‌هابرای حضور در این مستبقات باید از طریق معا‌نت دانشجویی دانشگاه خود اقدام کنند.
    عضوهیئت مدیره سازمان بورس واوراق بهادار گفت:این مسابقات با محوریت شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برای دانشجویان تدارک دیده شده‌است، اما نهادهای دیگر نیز می‌توانند از آن الگوبرداری کنند و سازمان نیز گسترش چنین رویدادهایی برای عموم مردم را در دستور کار خود دارد.
    فلاح پور در خصوص انجام فرهنگ‌سازی از طریق این رویدادها گفت: رویدادهای متفاوتی در سازمان بورس و اوراق بهادار جهت فرهنگسازی برای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که نقشی مهم ایفا می‌کند؛ بازخوردهای دریافت شده در این راستا مثبت بوده و این مستبقات بین علم و تجربه، پلی ارتباطی برقرار می‌کند.

    برچسب ها