عصر خودرو

پایان پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

عصر بازار- پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران که از روز گذشته به مدت ۷ روز کاری آغاز شده بود، امروز در دومین روز به اتمام رسید.

پایان پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از 229 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 390 میلیارد ریال بودیم. بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس نیز با بیش از سه واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از 1107 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه به بیش از 316 میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و 985 میلیارد ریال رسید.

    بازارهای اول و دوم

    همچنین در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از 229 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 390 میلیارد ریال جابه‌جا شدند که در این میان نماد «ذوب» با بیش از 126 میلیارد ریال ارزش و بیش از 148 میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

    از طرف دیگر امروز بیش از 74 میلیون سهم به ارزش بیش از 182 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. افزون بر این، معامله بیش از 6 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 84 میلیارد ریال رقم خورد.

    بازار اوراق با درآمد ثابت

    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بالغ بر یک میلیون هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و 299 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت بیش از 109 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 101 میلیارد ریال، «اخزا603» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در جریان دادوستدهای امروز این بازار در اختیار گرفت. این گزارش می افزاید: مبادله 30 هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش 135 میلیون ریال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) اتفاق افتاد.

    معاملات تابلو تسهیلات مسکن

    نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در روزی که گذشت بیش از 42 هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر 27 میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

    در میان نمادهای فرابورسی نیز، سه نماد «ذوب»، «زاگرس» و «تبرک» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «مارون» به‌ترتیب با بیش از 4 و 2 واحد تاثیر، منفی‌ترین و مثبت‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

    برچسب ها