عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

صادرات گاز ایران افزایش می‌یابد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه صادرات گاز منافع بشریت را در پی دارد و نه فقط ملیت ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین نه کسی حق تحریم آن را دارد و نه تحریم می‌شود و نه در مسائل سیاسی دخالت داده می‌شود.

صادرات گاز ایران افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند صادرات گاز ایران و تاثیرپذیری از خروج امریکا از برجام اظهار داشت: صادرات گاز با صادرات نفت فرق می‌کند، ما جدای از اینکه تامین انرژی را انجام می‌دهیم و قرارداد درازمدت با کشورهای همسایه داریم، کلا مصرف گاز محیط زیستی است و جایگزین سوخت میان تقطیر می‌شود، مثلا وقتی نیروگاه بغداد قرار است گازوئیل و یا مازروت مصرف کند به لحاظ اقتصادی و محیط زیستی به ضررشان است.

    وی افزود: یکی از سیاست‌ها و استراتژی‌های دنیا این است که نیروگاه‌ها از سوخت فسیلی به سمت گاز طبیعی بروند بنابراین صادرات گاز محدودیتی ندارد و قراردادهای ما پابرجا است و افزایش هم پیدا می‌کند.

    مدیر عامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: ما سال گذشته صادرات به بغداد را شروع کردیم و اکنون 18 میلیون متر مکعب به عراق و 30 میلیون متر مکعب به ترکیه صادر می‌کنیم و در آینده نیز صادرات از بصره را داریم.

    وی با بیان اینکه صادرات گاز منافع بشریت را در پی دارد و نه فقط ملیت ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین نه کسی حق تحریم آن را دارد و نه تحریم می‌شود و نه در مسائل سیاسی دخالت داده می‌شود. 

    عراقی در ادامه با اشاره به استفاده از کالاهای ایرانی گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد اقلام گاز رسانی ایرانی است و اصرارمان به سازندگان این است که بجای مزیت‌های نسبی مزیت‌های رقابتی داشته باشند و بتوانند در دنیا خودشان را مطرح کرده و رقابت کنند.

    وی یادآور شد: 98 درصد کالاهای گاز رسانی در داخل تهیه می‌شود،در پالایشگاه‌ها بعضی از قطعات یدکی وارد می‌شود که اجتناب ناپذیر است.

    معاون وزیر نفت درباره گازرسانی روستایی نیز بیان کرد: در حال حاضر روند افزایش گازرسانی 11.2 درصد بوده، از نظر تعدادی 5 هزار روستا در حال اجرا داریم و هر روز 10 روستا افتتاح می‌شوند و 3600 روستا تا پایان سال گازرسانی می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو