عصر خودرو

کمیسونر انرژی اروپا به ایران تضمین می دهد

عصر بازار- رویترز گزارش داد: میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اروپا امروز (شنبه) به مقام های عالی رتبه ایرانی اطمینان خاطر خواهد داد که اتحادیه اروپا به رغم خروج آمریکا از توافق هسته ای، خواستار تداوم روابط تجاری خود با تهران است.

کمیسونر انرژی اروپا به ایران تضمین می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، خبرگزاری انگلیسی در ادامه گزارشی در این باره افزود: کانیته در دو روز اقامت خود در ایران با پنج مقام ارشد ایرانی از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیران نفت و امور خارجه این کشور، دیدار خواهد کرد.
    کمیسونر انرژی اروپا با همکاری ایران احتمال دور زدن نظام مالی آمریکا برای دولت های اتحادیه اروپا را از طریق پرداخت مستقیم درآمدهای نفتی، افزایش می دهد.
    به گفته مقام های اروپایی، این ماموریت که با رهبری کانیته انجام می شود حرکتی نمادین است که ایران را به پایبند ماندن به توافق هسته ای فرامی خواند و از حسن روحانی رئیس جمهوری اعتدالگرای ایران در برابر تندروهایی که به دنبال محدود کردن توان وی برای مذاکره با غرب هستند، حمایت می کند.
    رویترز به نقل از یکی از مقام های ارشد ایران نوشت 'این ماموریت برای ما اهمیت زیادی دارد زیرا عزم اروپا را برای پایبندی به تعهدات خود نشان می دهد'.
    این خبرگزاری ادامه داد: اروپا حفظ توافق هسته ای را لازمه امنیت بین الملل می داند.
    رهبران اروپایی در حمایت از توافق 2015 متحد شده اند. بروکسل ممنوعیت تبعیت شرکت های اروپایی از تحریم های آمریکا را علیه ایران در دست بررسی دارد و از دولت های اروپایی خواسته است تا برای پرهیز از جریمه های آمریکا، نقل و انتقالات مالی خود بدون واسطه با بانک مرکزی ایران انجام دهند.
    اتحادیه اروپا همچنین به دنبال آن است تا به بانک سرمایه گذاری اروپا امکان تجارت را در ایران فراهم کند.
    این در حالیست که ترامپ بارها از برجام با عنوان «بدترین توافق تاریخ» نام برده که برنامه موشکی ایران و نفوذ این کشور را در سوریه، یمن، عراق و لبنان مهار نمی کند.
    وی هشتم مه (18 اردبیبهشت ماه) از این توافق خارج شد و تهران را به بازگشت تحریم ها تهدید کرد.

    برچسب ها