عصر خودرو

در بورس انرژی رقم خورد؛

عبور ارزش معاملات بازار مشتقه از مرز ۱۶ هزار میلیارد ریال

عصر بازار- در جریان معاملات روز دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین، برش سنگین پتروشیمی جم، آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال ۴۰۴، حلال ۴۰۲، حلال ۴۱۰، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت شیراز، حلال ۴۰۲ پالایش نفت بندرعباس و نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی معامله شد.

عبور ارزش معاملات بازار مشتقه از مرز ۱۶ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات این روز همچنین، گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان و نفت  گازهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند.

    ارزش معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 6 هزار و 599 تن به ارزش 80 میلیارد و 466 میلیون ریال بود. این روز تمامی حجم عرضه گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد معامله قرار گرفت و نفتای سبک بیشترین سهم از ارزش معاملات امروز بازار فیزیکی را به خود اختصاص داد.

    دوشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 13 هزار و 328 قرارداد در قالب 144 معامله به ارزش 82 میلیارد و 469 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. گفتنی است در جلسه معاملاتی این روز در سمت تقاضا 17 شرکت توزیع و در سمت عرضه نیز 11 نیروگاه تولید نیروی برق حضور داشتند.

    همچنین طی جلسه معاملاتی روز دوشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد، 1،591 قرارداد در قالب 14 معامله به ارزش 13 میلیارد و 546 میلیون ریال صورت پذیرفت.

    خاطر نشان می شود، ارزش کل معاملات در بازار مشتقه بورس انرژی ایران از ابتدا تاکنون با احتساب معاملات روز دوشنبه از مرز 16 هزار میلیارد ریال عبور کرد و در مجموع ارزش کل معاملات بازارهای بورس انرژی قریب به 176 میلیارد و 481 میلیون ریال شد.

    بورس انرژی در جلسه معاملاتی روز جاری(سه‌شنبه 17 آذر 94)، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت‌کوره طبق روال سه‌شنبه‌ها شاهد عرضه‌های متانول پتروشیمی شیراز و فن‌آوران خواهد بود. علاوه بر این حلال 410 پالایش نفت آبادان و میعانات گازی پالایش گاز ایلام و پارس جنوبی نیز از عرضه‌های امروز بورس انرژی ایران خواهند بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها