عصر خودرو

دوشنبه ۲۵ دی

شاخص بورس نزولی شد

عصر بازار- در شرایطی که صندوق های طلایی به طور کامل قرمز پوش معاملات امروز را آغاز کردند، بازار سرمایه نیز با فشار عرضه به کار خود پایان داد.

شاخص بورس نزولی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری هفته را تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد و در ساعات انتهایی بازار کفه ی منفی بازار نسبت به مثبت ها سنگینی کرد.

    بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افت 2291 واحدی به ارتفاع 2 میلیون و 194 هزار و 998 واحد رسید. شاخص‌ هم وزن نیز با کاهش 1535 واحدی به سطح 766 هزار و 447 واحد رسید.

    همچنین؛ ارزش معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی امروز به 5415 میلیارد تومان رسید.

    گفتنی است سه نماد «وامید»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فصبا» و «مادیرا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «انرژی» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «گدنا» و «نطرین» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

    دیگر نکته ی معاملات امروز بازار سرمایه، قرمز پوشی کامل صندوق های طلایی بود که در روز های گذشته به واسطه ی رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین رشد قیمت طلای جهانی، صعود پرقدرتی را تجربه کرده بودند.

    لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 دی ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 250 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

    در بازار امروز 139 نماد در محدوده مثبت و 289 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 154 نماد در محدوده مثبت و 250 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

    برچسب ها