عصر خودرو

در تحلیلی بررسی شد:

سهمی با بنیادی مبهم و تکنیکال خوب

عصر بازار- شرکت ماشین‌سازی اراک در اولین پیش‌بینی سود منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۵، محتاطانه رفتار کرد و سود هر سهم را تقریبا معادل سال گذشته و با یک ریال افزایش ۱۹۱ ریال به ازای هر سهم اعلام کرد.

سهمی با بنیادی مبهم و تکنیکال خوب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت ماشین‌سازی اراک در اولین پیش‌بینی سود منتهی به 31 شهریورماه 95، محتاطانه رفتار کرد و سود هر سهم را تقریبا معادل سال گذشته و با یک ریال افزایش 191 ریال به ازای هر سهم اعلام کرد. توجه داشته باشید که سود پیش‌بینی‌شده شرکت‌های پیمانکاری به هیچ عنوان نمی‌تواند با سود محقق شده در پایان دوره قیاس شود.

    این شرکت‌ها به شدت به وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، اخذ قراردادهای جدید، و... وابسته هستند و صرفا نمی‌توان بر اساس سود اعلامی آنها در شرایط فعلی چشم‌انداز خاصی از وضعیت شرکت ترسیم کرد.

    «فاراک» نیز با توجه به آینده نامعلوم صنعت پیمانکاری و نامشخص بودن زمان موثر رفع تحریم‌ها بر صنعت پیمانکاری ترجیح داده است تغییر خاصی در ارقام سود پیش‌بینی خود ندهد و نظاره‌گر آینده بماند.

    بر اساس این گزارش، رفع تحریم‌ها اگرچه می‌تواند باعث ورود بهتر و ارزان‌تر ماشین‌آلات گردد، ثبات نرخ ارز و درآمدهای ارزی را در پی داشته باشد اما از طرف دیگر ورود شرکت‌های پیمانکار خارجی می‌تواند به عنوان یک تهدید بالقوه برای این صنعت به شمار آید.

    تحلیل تکنیکال «فاراک» از منظر هارمونیک
    در تصویر 1 که تایم هفتگی سهم را نشان می‌دهد شاهد تشکیل الگوی هارمونیک AB=DC معکوس در سهم هستیم که در قیمت 232 تومان تکمیل شد.


    در تصویر 2 الگوی BAT را در سهم می‌بینیم که این الگو نیز در قیمت 232 تومان تکمیل گردید.


    با بررسی سهم در تایم روزانه شاهد تشکیل الگوی اصلاحی AB=CD هستیم که نوید بازگشت سهم در قیمت 233 تومان را می‌دهد.(تصویر3)


    در تصویر 4 که با استفاده از دو چنگال 50 درصدی رسم کردیم به وضوح مشخص است که سهم در ناحیه مناسبی قرار دارد. در چنگال بزرگ روی خط موازی پایینی و در چنگال کوچکتر روی خط میانی قرار دارد.


    در تصویر 5 که از نمودار لگاریتمی سهم استفاده شده است، مشاهده می‌کنیم که سهم در یک ساختار کانالیزه در حال نوسان است که در حال حاضر به کف کانال بلند‌مدت خود رسیده است.

    براین اساس، «فاراک» در قیمت مناسب خرید 232 تومان ، هدف قیمتی 330 تومان، حد ضرر 220 تومان و مقاومت‌های مهم 272 و 295 تومان، قراردارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها