عصر خودرو

بورس انرژی میزبان عرضه برق نیروگاه‌های طوس، ارومیه و کازرون

عصر بازار- نیروگاه‌های طوس، ارومیه و کازرون کالای برق خود را با دوره تحویل هفتگی اردیبهشت و ماهانه خرداد ماه روز جاری در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می کنند.

بورس انرژی میزبان عرضه برق نیروگاه‌های طوس، ارومیه و کازرون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی در اولین روز معاملاتی هفته جاری کالاهای «آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، بوتان، پروپان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام» را در رینگ داخلی و «سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از انبار نفت اراک» به مقصد ارمنستان را در رینگ بین الملل عرضه کرد.

    همچنین حجم کل معاملات صورت‌گرفته به معادل 11.200 تن و به ارزش 314 میلیارد و 936 میلیون ریال رسید. از سویی دیگر در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد «سمپنا 70» هزار قرارداد به ارزش بیش از 21 میلیارد و 340 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    اوراق بهادار قابل معامله

    در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بیش از 3 میلیون و 148 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش بیش از 11 میلیارد و 66 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بازار برق

    افزون بر این، امروز بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 500.601 قرارداد معادل 7  میلیون 236 هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از 2 میلیارد و 170 میلیون ریال بود و نماد بارپایه و میان باری با قیمت 300 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

    رفت و آمد نمادها

    همچنین در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 19، 20 و 21 خرداد ماه و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 16 تیر 97 گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 27 اردیبهشت 97 در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

    برچسب ها