عصر خودرو

بدهی عمومی روسیه کاهش یافت

عصر بازار- بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود اعلام کرد بدهی عمومی روسیه تا ابتدای ماه ژانویه، با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

بدهی عمومی روسیه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در گزارش سالانه بانک مرکزی روسیه از اقتصاد روسیه در سال 2017 آمده است: تا اول ژانویه 2017، بار بدهی روی اقتصاد روسیه در سطح معقولی باقی مانده است و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به 33 درصد کاهش یافته که 7 درصد کمتر از نسبت ابتدای سال 2017 است.

    طبق این گزارش، بخش بزرگی از بدهی‌های خارجی روسیه که 86.5 درصد از کل بدهی است متعلق به بخش خصوصی است که میزان آن به 448.6 میلیارد دلار می رسد. در عین حال بدهی خارجی سازمان های دولتی وبانک مرکزی در سال 2017 به 70.3 میلیارد دلار رسید که 14.5 میلیارد دلار مربوط به بدهی های بانک مرکزی روسیه بوده است.

    آن طور که این گزارش نشان می‌دهد، بازپرداخت بدهی‌های خارجی دولتی به 4.4 میلیارد دلار در سال 2017 رسید. در گزارش آمده است: تعهدات بدهی روسیه تغییرات کمی داشته و به 200 میلیون دلار رسیده است.

    بدهی خارجی روسیه که باید با روبل پرداخت شود 137.4 میلیارد دلار و بدهی که باید به دلارپرداخت شوند معادل 381.4 میلیارد دلار است.

    برچسب ها