عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی سازی خبرداد:

واگذاری دور دوم جایگاههای سوخت با ۴۰ پمپ بنزین

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی گفت: دور دوم واگذاری جایگاه‌های سوخت با ۴۰ پمپ بنزین در ۱۲ استان و به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

واگذاری دور دوم جایگاههای سوخت با ۴۰ پمپ بنزین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، سیدجعفر سبحانی در مورد دور دوم واگذاری جایگاه های سوخت دولتی اظهار کرد: چون تعداد جایگاه‌های سوختی که قرار است واگذار شود، زیاد است و پیش بینی می شود رقم سنگینی از این طریق به خزانه دولت واریز شود، بنابراین واگذاری بصورت بسته های جداگانه در استان‌ها و شهرها صورت میگیرد که دور اول این واگذاری ها در شهریور ماه بود و دور دوم که سه‌شنبه گذشته صورت گرفت و در 12 استان مزایده برگزار شد.

    مشاور سازمان خصوصی ادامه داد: مزایده سری جدید واگذاری ها که شامل 40 جایگاه سوخت در 12 استان است، روز سه‌شنبه برگزار شد که برخی از آنها به فروش رفت که چون شرکت کننده‌گان در مزایده مزبور چند روز برای پرداخت حصه نقدی برای تکمیل خرید خود فرصت دارند، در روزهای آتی نتیجه نهایی این مزایده اعلام خواهد شد.

    وی در ادامه اظهاراتش به جزئیات این واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیات واگذاری جایگاهای دولتی سوخت استان خراسان رضوی شامل 9 جایگاه سوخت به قیمت پایه 44 میلیارد تومان، 6 جایگاه سوخت در استان آذربایجان غربی به ارزش 44 میلیارد تومان، 2 جایگاه در استان البرز به ارزش 23 میلیارد تومان، 2 جایگاه در استان کردستان به ارزش 8 میلیارد تومان، اصفهان 7 جایگاه به ارزش 38 میلیارد تومان و مرکزی با 7 جایگاه به ارزش 40 میلیارد تومان است.

    سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین یک جایگاه سوخت در ایلام، 2 جایگاه در خراسان شمالی، یک جایگاه در خراسان جنوبی، یک جایگاه در کهیلویه و یک جایگاه در قم نیز روی میز مزایده رفت.

    وی در خصوص عرضه جایگاه‌های سوخت استان تهران نیز اظهار داشت: چون ارزش ریالی جایگاه‌های سوخت دولتی در استان تهران بسیار بالاست قرار است واگذاری‌های این استان بصورت جداگانه و در مراحل بعدی صورت گیرد.

    مشاور سازمان خصوصی تصریح کرد: تعداد جایگاه‌های سوختی که قرار است واگذار شود، زیاد است و پیش بینی می شود که رقم سنگین و بالایی در حدود از طریق این واگذاری به خزانه دولت واریز شود.

    به گفته سبحانی در مجموع 200 جایگاه سوخت به ارزش تقریبی 2 هزار میلیارد تومان در برنامه واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها