عصر خودرو

بازگشت بورس به مدار مثبت با توافق اولیه برجام:

پالایشی‌ها و خودرویی‌ها از مورد تقاضاترین‌های امروز

عصر بازار- درپی پررنگ شدن احتمال حفظ توافقنامه برجام از سوی کشورهای غربی بخصوص امریکا، با افزایش تقاضا در بیشتر گروه‌های بازار به ویژه گروه خودرو و پالایشی بودیم.

پالایشی‌ها و خودرویی‌ها از مورد تقاضاترین‌های امروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، امروز شاخص کل بورس پس از چند روز درجا زدن بالاخره سبزپوش شد و با رشد 276.6 واحدی به ارتفاع 94 هزار و 576 واحد رسید. در این میان نمادهای فولاد، شپنا، فخوز، شبندر، شتران و شبریز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند درحالیکه فملی با 31.7 واحد بیشترین تاثیر منفی را داشت.
    امروز شاهد معاملات مثبت گروه خودرویی بودیم که در این میان نمادهای خمهر، خموتور، خریخت، خلنت ختراک، خمحور، خاذین و خکار از اقبال بیشتری برخوردار بودند.
    در گروه فلزی، نمادهای ذوب، فایرا، فلوله و فمراد تا صف خرید پیش رفتند در حالیکه نمادهای فروس، فسپا، فنورد با افت منفی کامل صف فروش بودند.
    گروه ساخت محصولات فلزی نیز با صف فروش نمادهای فجام، فاما و فسلیر، معاملات مثبت نمادهای چدن و فاراک و ادامه توقف طولانی مدت نماد فاذر همراه بود.
    در گروه قندی به جز نمادهای قجام و قاروم که با صف خرید همراه شدند و نمادهای قنیشا و قچار که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی معاملاتشان را خاتمه دادند.
    در گروه مثبت و کم ریسک لیزینگی، تشکیل صف خرید نماد ولملت و رشد قیمت نماد ولغدر خودنمایی می‌کرد.
    در گروه‌های اکثرا متعادل شیمیایی، نمادهای پترول، شپارس، شپدیس، شفن، شوینده و شیراز با نوسانات منفی تر و نمادهای شکربن، زاگرس، پارسان، شلعاب، جم و وپترو با تقاضای بالاتر و نوسانات مثبت تری از هم گروهی‌ها مواجه بودند.
    افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی و روانکارها، نمادهای شبریز، شاوان و شراز صف خرید و نمادهای شپنا، شتران و شبندر رشد قیمتی را تجربه کردند.
    درگروه کوچک و کم حجم محصولات کاغذی و چاپ، با صف خرید نماد افست و دادوستدهای متعادل سایر هم گروهی ها مواجه بود.

    برچسب ها