عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ساخت:

پارسال ۸۵ درصد منابع پروژه های زیربنایی حمل ونقل تخصیص یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: در اجرای پروژهای زیربنایی با وجود کمبود اعتبارات، پارسال ۸۵ درصد منابع مالی این شرکت تخصیص یافت که نزدیک به ۹۰ درصد آن با اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین شد.

پارسال ۸۵ درصد منابع پروژه های زیربنایی حمل ونقل تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته از نظر تامین منابع مالی سال سختی داشتیم اما بسیاری از پروژه های زیربنایی حمل ونقل به بهره برداری رسید، زیرا همه تلاش ما و وزارت راه و شهرسازی این بود که بتوانیم به همه تعهداتماندر این بخش عمل کنیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این در حالی است انجام برخی از پروژه ها از جمله خرید مصالح و تملک اراضی نیازمند نقدینگی است و پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی و یا اوراق مشارکت استقبال کمی می کنند.

    ** ریل گذاری بیش از 500 کیلومتری در سال 96
    وی در ادامه به اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در اجرای پروژه های زیربنایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پارسال 500 کیلومتر ریل گذاری برای اتصال پنج مرکز استان انجام شد.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه اضافه کرد: سال 96 در خط آهن کرمانشاه 115 کیلومتر ریل گذاری شد؛ همچنین در این سال از 132 کیلومتر مسیر ریلی محور میانه - تبریز بیش از 122 کیلومتر ریل گذاری و همدان نیز به شبکه ریلی متصل شد.
    خادمی گفت: هدف گذاری ما این بود که پارسال 516 کیلومتر خط آهن در کشور ریلگذاری شود اما در پایان سال گذشته 500 کیلیومتر از خط آهن کشور را ریل گذاری شد.
    معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: خوشبختانه سال گذشته 2 مرکز استان همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی کشور متصل شد و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا 6 ماهه نخست امسال مراکز ارومیه، رشت و تبریز نیز به شبکه ریلی کشور متصل شود.
    وی خاطرنشان ساخت: تلاش داریم تا نیمه اردیبهشت ماه امسال، عملیات ریل گذاری خط آهن رشت - تبریز به پایان برسد تا راه آهن این دو مرکز استان نیز بهره برداری شود.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بیان کرد: در اتمام برخی از پروژه های زیربنایی حمل ونقل کشور استفاده از توانمندی های داخلی و تحویل به موقع مصالح مورد نیاز، برای ما اهمیت زیادی دارد.
    وی ادامه داد: ورق های فولادی که قرار بود اردیبهشت ماه 96 به شرکت ساخت تحویل شود در اسفندماه به پیمانکاران تحویل شد.
    به گفته وی، در واقع ابتدای پارسال بین 40 تا 50 میلیارد تومان از این ورقها خریداری شده بود.
    خادمی به اهمیت اتصال خط آهن ترانزیتی قزوین-رشت-آستارا به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان اشاره و بیان کرد: در صورتی که اجرای این خط آهن به پایان برسد، هزینه های ترانزیت کالا در مسیر ایران به جمهوری آذربایجان و روسیه و کشورهای آسیای میانه در کریدور شمال - جنوب بین 35 تا 40 درصد کاهش و زمان جابجایی کالا از 45 به 17 روز کاهش می یابد که مزیت بسیار بزرگی در ترانزیت کالا برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

    برچسب ها