عصر خودرو

معاون وزیر راه خبر داد:

امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰میلیارد تومان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه در مناطق مختلف کشور به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی خبر داد.

امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، خیرالله خادمی در مراسم امضای قرارداد احداث 439 کیلومتر آزادراه گفت: در حال حاضر در کشور، عملیات اجرایی در بخش زیرساخت ها به صورت گسترده در حال انجام است. در بخش ریلی سه هزار و 410 کیلومتر پر وژه در دست احداث داریم و 5 هزار کیلومتر ریل جدید در حال مطالعه است.

    وی افزود: تا پایان سال جاری، 516 کیلومتر ریل گذاری را تحویل مردم می دهیم ولی بهره برداری از آنها در سال آینده اتفاق خواهد افتاد که با ساخت این 516 کیلومتر در یک سال به 919 کیلومتر ریل گذاری در دولت دست خواهیم یافت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش آزادراهی 1170 کیلومتر آزادراه در حال اجراست که اجرای این پروژه ها سبب فعالیت 5 هزار دستگاه ماشین الات سنگین و اشتغال 17 هزار نفر شده است که امیدواریم تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

    وی با اشاره به فعال شدن آزادراه تهران – شمال در طول دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: ساخت این آزادراه در سالهای گذشته دچار رکود شده بود که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است.

    خادمی درخصوص احداث بزرگراه ها و راه های اصلی اظهار داشت: در حال حاضر 780 کیلومتر بزرگراه اصلی در حال ساخت است که 25 تا 30 هزار نفر با اجرای این پروژه ها مشغول به کار شده اند قرار است سالانه هزار کیلومتر بزرگراه به بهره برداری برسد.

    مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و توسعه کشور در باره احداث راه های روستایی تصریح کرد: 13 هزار کیلومتر محور جدید در دست ساخت داریم و 5 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی نیز بازسازی و روکش آسفالت جدید شده اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش ریلی 7 پروژه در برنامه تأمین مالی خارجی قرار دارد که قرارداد دو پروژه کرمانشاه – خسروی و شیراز-بوشهر با سرمایه گذاری شرکت های چینی به امضاء رسیده است. همچنین برای تأمین مالی پروژه های ریلی همدان-سنندج، گرگان-مشهد، میانه-اردبیل، میانه – تبریز نیز در حال مذاکره با فاینانسور چینی هستیم ضمن اینکه در پروژه گرگان-مشهد علاوه بر سرمایه گذار خارجی، آستان قدس رضوی نیز مشارکت خواهد داشت. هزینه کل این پروژه ها، 13 هزار میلیارد تومان است که از محل فاینانس خارجی تأمین خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در بخش آزادراهی مشارکت بخش خصوصی داخل را نیز دنبال می کنیم، یادآور شد: طی 4 سال آینده هزار و 170 کیلومتر آزادراه را تحویل خواهیم داد. در یک سال گذشته قرارداد احداث هزار و 113 کیلومتر آزادراه به مبلغ 8 هزار و 700 میلیون تومان به صورت مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی دولت به امضاء رسیده است. 896 کیلومتر قرارداد جدید نیز در قالب 8 پروژه در حال آماده شدن است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: قراردادی که امروز با بخش خصوصی برای احداث 439 کیلومتر آزادراه امضاء می شود به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

    برچسب ها