عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران :

دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت ایران

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ظرف ۱۱ ماه گذشته امسال دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت کشور صورت گرفته است.

دو میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، صادق نجفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان سرمایه گذاری خارجی 1،8 دهم میلیارد آن جذب 37 طرح صنعتی تولیدی شده است.
    وی به نوسازی 20 هزار واحد صنعتی در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: طی چهار سال آینده با نوسازی 31 هزار و 500 واحد صنعتی و راه اندازی هشت هزار واحد جدید 370 هزار اشتغال فراهم می شود.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: بزرگترین مشکلات کنونی صنعت و تولید کشور مدیریت، بازار، بهره وری و کارمزد بالای بانکها است. با کارمزد 18 درصدی تسهیلات بانکی چرخ تولید کشور نمی چرخد لذا شرایطی برای صاحبان صنایع و تولید فراهم شده که از تسهیلات شش و 10 درصدی و همچنین تسهیلات 16 درصدی صندوق توسعه استفاده کنند.
    وی گفت: هم اینک 65 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعالند. امسال از محل 'سامانه بهین یاب' 19 هزار واحد صنعتی بیش از 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
    شش شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند. در این چارچوب 170 قرارداد صنعتی منعقد شده و 73 واحد تولیدی با اشتغال دو هزار نفر دایر است.

    برچسب ها