عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد:

آغاز اعطای تسهیلات دو طرح بزرگ اشتغال در کشور

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال گذشته خبر داد و پیش‌بینی کرد: اعطای تسهیلات این بانک تا پایان سال از مرز ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

آغاز اعطای تسهیلات دو طرح بزرگ اشتغال در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الله مهدیان در ششمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی‌ها که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 8.5 سال از فعالیت بانک می‌گذرد و تنها بانکی در کشور هستیم که در حوزه تعاون و خدمت‌رسانی به تعاونی‌ها ایفای نقش می‌کنیم.

    وی افزود: ما 450 شعبه و باجه و 3500 پرسنل داریم و هدف اصلی از ایجاد این بانک ارتقاء بخش تعاون و تامین منابع مالی شرکت‌های تعاونی بوده است. همچنین 70 درصد تسهیلات بانک مطابق اساسنامه متعلق به بخش تعاون و 30 درصد به غیربخش تعاون اختصاص دارد.

    مهدیان گفت: امسال طرح ضربتی وام ازدواج اجرا شد که 11 بانک در آن مشارکت داشتند. یکی از آن بانک‌ها بانک توسعه تعاون بود که در اجرای این طرح رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

    وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در ایران، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر دو طرح بزرگ اشتغال در کشور کلید خورده است و عملیات اعطای تسهیلات آن آغاز شده است. خوشبختانه بانک توسعه تعاون در هر دو طرح مشارکت دارد.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: در طرح اشتغال فرآیند هشت بانک دولتی و خصوصی عاملیت توزیع منابع را برعهده دارند. منابع طرح 20 هزار میلیارد تومان است که سهم بانک توسعه تعاون از این اعتبار 1500 میلیارد تومان است که با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد توزیع می‌شود و چنانچه در آینده کاهش یابد با نرخ‌های جدید پرداخت می‌شود.

    مهدیان گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی منابعی که برای حمایت از اشتغال در روستاها دیده شده 12 هزار میلیارد تومان است و سه بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در توزیع منابع مشارکت دارند که سهم بانک توسعه تعاون از این اعتبار 2000 میلیارد تومان است.

    به گفته وی بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر تکالیف اجتماعی بیشتری را پذیرفته و همراهی بیشتری با مجموعه دولت داشته است که از جمله آنها مشارکت در طرح بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح حل موانع تولید بوده است.

    برچسب ها