عصر خودرو

روز پر رونق بورس انرژی ایران؛

ثبت رکورد جدید ارزش معاملات روزانه برق

عصر بازار: در جریان معاملات روز یکشنبه ۲۴ آبان ۹۴، بازار برق باری دیگر رکورد ارزش روزانه معاملات را جابجا کرد و روز پر رونق دیگری را برای بورس انرژی ایران رقم زد.

ثبت رکورد جدید ارزش معاملات روزانه برق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه، 36 هزار و 612 قرارداد در قالب 584 معامله و معادل با 777 هزار و 844 مگاوات ساعت به ارزش 288 میلیارد و 254 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    شایان ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 24 آذر 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 28 آبان 94 متوقف شدند.

    گفتنی است روز یکشنبه بر روی اغلب نمادهای کم‌باری، میان‌باری و بارپیک همچنین تمامی نمادهای بارپایه فعال معامله انجام گرفته است که نشان از وجود تقاضا در کلیه نمادهای فعال دارد. در این جلسه معاملاتی، در سمت خرید تعداد 30 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش 13 نیروگاه عرضه‌کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

    روز یکشنبه در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل، حلال 400، 402، 406 و 410 پالایش نفت اصفهان، هگزان و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تهران و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند.

    این روز همچنین روز پر ترافیکی برای رینگ بین‌الملل بورس انرژی بود که در آن گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقاصد افغانستان و پاکستان، نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان از مبادی ساری، مشهد و اصفهان تشکیل دهنده عرضه‌های رینگ بین الملل بازار فیزیکی بودند.

    در مجموع کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 6 هزار و 185 تن به ارزش 81 میلیارد و 26 میلیون ریال بوده است. از نکات حائز اهمیت معاملات این روز بازار فیزیکی می‌توان به رقابت خریداران بر سر کالاهای حلال 410 اصفهان و هگزان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد پاکستان در رینگ بین‌الملل اشاره کرد.

    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلو سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، جمعاً میزان 42 قرارداد به ارزش حدود 360 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات روز یکشنبه بورس انرژی ایران از عدد 369 میلیارد ریال فراتر رفت.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی امروز بورس انرژی ایران، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی، کالاهای نیتروژن مایع، پنتان و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، برش سنگین پتروشیمی جم و نیتروژن مایع پتروشیمی مبین در رینگ داخلی همچنین گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد ترکیه و از مبدأ تبریز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها