عصر خودرو

شرح آخرین وضعیت "پتروشیمی شیراز"

عصر بازار- پتروشیمی شیراز در خصوص ذخیره تعهدات بازنشستگی و تاثیر ارز شفاف سازی کرد.

شرح آخرین وضعیت "پتروشیمی شیراز"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، پتروشیمی شیراز درخصوص آخرین وضعیت شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته عادی و پیش از موعد اعلام کرد که به دلیل عدم تکمیل فرایند جمع آوری سوابق و اطلاعات پرسنل بازنشسته در زمان مقرر، ذخیره تعهدات بازنشستگی بابت کارکنان رسمی نفت در صورتهای مالی شش ماهه منتهی به 96/06/31 شناسایی نگردید که با اتمام فرایند مذکور و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، امکان محاسبه ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته برای شرکت میسر گردید.
    با توجه به اطلاعات موجود و مفروضاتی شامل امید به زندگی معادل 70 سال و نرخ رشد سالانه حقوق و نرخ تنزیل معادل 15 درصد، کل کسری ذخیره حسابهای شرکت از این بابت 4656 میلیارد ریال است که 608 میلیارد ریال آن هزینه دوره و مابقی به مبلغ 4048 میلیارد ریال تعدیلات سنواتی میباشد.
    بدیهی است با توجه به مشخص شدن میزان کسری ذخیره از این بابت، ذخیره مورد نیاز در صورتهای مالی میان دوره ای 9 ماهه منتهی به 96/09/30 اعمال خواهد گردید. ضمنا آثار تغییرات نرخ ارز نسبت به پایان دوره 6 ماهه در حال بررسی است که پس از جمع آوری اطلاعات و مدارک مورد نیاز و نهایی شدن آن در صورتهای مالی میان دوره ای 9 ماهه منتهی به 96/09/30 اعمال خواهد.

    برچسب ها