عصر خودرو

مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه:

اولین صکوک اجاره یک شرکت سررسید شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد : صکوک اجاره شرکت خدمات ارتباطی رایتل «صایتل» که با حجم ۳ هزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۳۹۲ منتشر شده بود، سررسید شد.

اولین صکوک اجاره یک شرکت سررسید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت خدمات ارتباطی رایتل (سهامی خاص) تاکنون سه بار از طریق انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه مجموعاً به ارزش 8 هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده است.

    اولین صکوک شرکت یاد شده در دی ماه سال 1392 جهت خرید تجهیزات سایت های Access-Net منتشر شده بود که پس از پرداخت آخرین قسط و مبلغ اصل اوراق در تاریخ 22 دی 96 سررسید شد.

    همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم (با مسئولیت محدود) صکوک اجاره شرکت خدمات ارتباطی رایتل را با نماد «صایتل» و نرخ اجاره بهای سالیانه 20 درصد از طریق فرابورس عرضه کرد. بر اساس این گزارش، این اوراق، 4 ساله، بانام و قابل معامله در فرابورس بود که اجاره‌ بهای آن ماهیانه در مواعد مقرر به حساب خریداران واریز می‌شد.

    وی افزود: مبلغ اصل اوراق و اجاره‌ بهای چهل و هشتم (آخرین اجاره‌ بها) از صکوک رایتل مجموعاً به مبلغ 3.049 میلیارد ریال توسط شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

    ابوترابی با اشاره به اینکه هم اکنون 29 صکوک در بازار سرمایه در حال معامله هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انتشار صکوک در بازار سرمایه ایران یعنی از سال 1389 تاکنون 18 مورد از انواع صکوک منتشره مجموعاً به ارزش بیش از 16 هزار میلیارد ریال سررسید شده که همگی در مواعد مقرر تسویه شده اند.

    وی در خصوص انتشارهای پیش رو اعلام کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت ایران خودرو، شرکت آدوراطب و شرکت تجارت کوشش سپاهان قصد دارند منابع مورد نیاز خود را مجموعاً به حجم 10.968 میلیارد ریال از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه تامین کنند که موافقت اصولی های مربوطه صادر شده و هم اکنون در حال طی اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشار هستند.

    برچسب ها