عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

تصویب وام ۲۶۰ میلیون یورویی برای تکمیل ستاره خلیج فارس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: رئیس جمهوری اعطای وام ۲۶۰ میلیون یورویی، مصوب صندوق توسعه ملی، برای تکمیل فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تایید کرده است.

تصویب وام ۲۶۰ میلیون یورویی برای تکمیل ستاره خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، علیرضا صادق‌آبادی شامگاه یکشنبه (17 دی‌ماه) در نشست مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت پالایش کشور گفت: ظرفیت تولید پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که هم اکنون یک سوم آن محقق شده است، باید تا پایان سال 97 تکمیل شود، به همین منظور اعطای وامی 260 میلیون یورویی از سوی رئیس جمهوری تایید شده که قرار است به این پالایشگاه اختصاص یابد.

    وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس تنها پالایشگاه دنیاست که ظرفیت تولید 36 میلیون لیتر بنزین یورو5 را دارد. ممکن است پالایشگاهی با ظرفیت خوراک بیشتر از 360 هزار بشکه نفت در دنیا وجود داشته باشد، اما پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل این‌که از خوراک میعانات گازی استفاده می‌کند، 75 درصد این خوراک به محصول باکیفیت تبدیل می‌شود که نمونه ندارد.

    صادق‌آبادی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه نفت بندرعباس در مجموع 50 درصد تولید بنزین کشور را در اختیار دارند.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که ما از سال آینده  برای واردات بنزین ردیف بودجه‌ای نداریم، عنوان کرد: باید هرچه سریع‌تر به صادرکننده بنزین تبدیل شویم.

    وی با بیان این‌که به همین منظور و همچنین باهدف پرداخت بدهی پیمانکاران و سازندگان این پروژه از صندوق توسعه ملی درخواست وام داشته‌ایم، گفت: رئیس جمهوری نیز با این درخواست وزارت نفت موافقت کرده، اما برای این‌که این تقاضا هرچه زودتر عملیاتی شود به همکاری و همراهی مجلس نیاز است.

    محمدعلی دادور، مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز در این نشست گزارشی از نحوه تثبیت تولید بنزین یورو5 در این پالایشگاه ارائه داد و گفت: تمام تیم مدیریتی، عملیاتی و کارکنان این پالایشگاه سعی کرده‌اند در مدت زمان کوتاهی و بدون صرف هزینه، فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تکمیل و تولید مستمر بنزین یورو5 را تثبیت کنند.

    وی به برخی چالش‌ها از جمله مشکلات ترخیص کالاهای مورد نیاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس از گمرک اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ما را در حل این مشکلات یاری کنند.

    برچسب ها