عصر خودرو

شرکت ملی‎نفتکش ایران گواهینامه MRV اروپا را دریافت کرد

عصر بازار- شرکت ملی نفتکش ایران موفق به دریافت گواهینامه از اتحادیه اروپا در خصوص پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها برای ناوگان این شرکت شد.

شرکت ملی‎نفتکش ایران گواهینامه MRV اروپا را دریافت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، شرکت ملی نفتکش ایران موفق به اجرای مقررات جدید ‎محیط‎زیستی اتحادیه اروپا در زمینه کنترل انتشار گاز دی‎اکسیدکربن از کشتی‎ها و دریافت گواهینامه از این اتحادیه درخصوص پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها (EU MRV Monitoring Plan ) برای ناوگان این شرکت شد.

    مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران درخصوص مقررات زیست محیطی جدید اتحادیه اروپا در مورد پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها (EU MRV Monitoring Plan)  گفت: در آینده نزدیک،کشتی‎ها بر اساس میزان انتشار گاز CO2 ، رده‎بندی و بر اساس آن، تجارت جدیدی را شروع خواهند کرد به طوری که اگر یک کشتی گاز CO2 کمتری را انتشار دهد، می‌‎تواند اختلاف آن را در بازار به کشتی‎های دیگری که گاز CO2 بیشتری تولید و منتشر کرده‎اند، به فروش برساند.

    اکبر جبل عاملی افزود: EU MRV که کنترل و اندازه‎گیری انتشار گازCO2 از کشتی‎ها و به طور کلی متوسط بهره‎وری انرژی با توجه به انتشار این گاز را براساس داده‎ها و گزارش‎های تایید شده دریافتی از کشتی‎ها دنبال می‎کند، برای تمامی کشتی‎های تجاری با وزن بیش از 5 هزار تن و در بنادر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نروژ و ایسلند از ژانویه سال 2018 و در کل بنادر جهان از ژانویه 2019 لازم الاجرا است.

    وی با اشاره به صدور گواهینامه تطابق در مورد پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها( EU MRV Monitoring Plan) برای کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد:این گواهینامه که به منزله اجرای الزامات و مقررات اتحادیه اروپا در بخش MRV است، پس از تایید موسسه رده‎بندی DNV.GL توسط این موسسه و به نیابت از این اتحادیه در تاریخ 8 نوامبر سال جاری میلادی برای نخستین کشتی این شرکت صادر شد.

    مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه صدور این گواهینامه بیانگر پایبندی و اهتمام این شرکت در اجرای قوانین و مقررات محیط زیستی است گفت: گواهینامه تطابق با MRV در مجموع برای 41 فروند از کشتی‎های ناوگان این شرکت صادر شده‎ است.

    برچسب ها