عصر خودرو

افزایش درآمد دولت با گران کردن کالاهای لوکس،فشار کمتری به مردم وارد می کند

عصر بازار- یک تحلیلگر اقتصادی گفت: بی شک هیچ ایرانی موافق نیست هدف افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت، از طریق گرانتر کردن نان اجرایی شود و طبیعی است که گرانتر کردن کالاها و خدمات لوکس مانند عوارض خروج از کشور، فشار کمتری بر جامعه وارد می کند.

افزایش درآمد دولت با گران کردن کالاهای لوکس،فشار کمتری به مردم وارد می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, هوشیار رستمی اقتصاددان و کارشناس مسایل اقتصادی اظهار کرد: عوارض خروج از کشور در همه کشورها وجود دارد اما به شکلی که در لایحه بودجه سال 1397 صورت پیش بینی شده است، یک کج سلیقگی است که متاسفانه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه به آن توجه نکرده اند.
    به گفته وی، سیاستگذار می توانست به جای افزایش مستقیم، از روش غیرمستقیم که اکثر کشورهای جهان از آن استفاده می کنند و میزان آن بر اساس دوری یا نزدیکی کشور مقصد تعیین، به قیمت بلیت هواپیما اضافه و توسط شرکت های هواپیمایی از مردم دریافت و به خزانه واریز می شود، استفاده می کردند تا فضای جامعه ملتهب نشود.
    وی تاکید کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی مردم سخت است و رفاه آنها کاهش پیدا کرده و بشدت در خطر است، بنابراین هر تصمیم ضد رفاهی می تواند تبعات دامنه داری پیدا کند، ضمن آنکه در عصر حکمرانی فضای مجازی هستیم و قدرت و سرعت این شبکه ها در انتقال محتوی به گونه ای است که ظرف یک مدت زمان بسیار کوتاه، یک محتوی می تواند کل شبکه ها را تسخیر کند.
    رستمی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در شبکه های مجازی به افزایش عوارض خروج از کشور اعتراض کرده و خبر آن را نشر دادند، درک درستی از موضوع و اینکه به نفع اکثر مردم و اقشار ضعیف است، نداشتند.
    این تحلیلگر اقتصادی همچنین تاکید کرد: مسئولان نیز باید بیشتر قدرت فضای مجازی را درک و با الگوریتم آن آشنا شوند و از این پس بیشتر جوانب تصمیم های خود را بسنجند.
    افزایش اعتراض ها در شبکه های مجازی پس از آن قوت گرفت که تعدادی از هنرمندان از طیف این شبکه به آن اعتراض کردند.
    دولت در صدد کاهش اتکای خود به درآمدهای نفتی است و می کوشد سایر منابع درآمدی خود مانند مالیات ها و عوارض را تقویت کرده و از طریق گسترش چتر مالیاتی درآمد کسب کند.

    برچسب ها