عصر خودرو

رشد قیمت پایه محصولات شیمیایی؛

رشد قیمت اسیداستیک و اوره صنعتی

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۲ و ۱۹ آذرماه نشان می دهد که اکثر کالاها با افزایش نرخ روبه رو شده اند.

رشد قیمت اسیداستیک و اوره صنعتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به اسیداستیک با 6.7 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل است.در رتبه دوم متانول با 6.1 درصد رشد قرار دارد، این کالا به رقم یک هزار و 368 تومان رسیده است.

    در ادامه اوره صنعتی هم با 3.5 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا از 849 تومان به 880 تومان رسیده است.

    همچنین بنزن و آروماتیک سنگین نیز به ترتیب 2.1 و 2.5 درصد نسبت به هفته قبل گران شد. در ادامه اورتوزایلین هم با 2 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شد.این کالا از رقم 2 هزار و 839 تومان به 2 هزار و 897 تومان رسیده است.

    همچنین دی اتیل هگزانول هم با 1.7 درصد رشد نسبت به هفته قبل قرار دارد، این کالا به رقم 3هزار و 896 تومان رسیده است.منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول هم روندی افزایشی داشته و به ترتیب 1.9 و 0.7 درصد رشد قیمت داشته است.

    در ادامه اسیدترفتالیک و پارازایلین نیز روندی افزایشی داشتند. در همین حال تعداد محدودی از محصولات شیمیایی نسبت به هفته قبل با کاهش قیمت روبه رو شدند که درصدر آنها سودمایع با 3.1 درصد افت قراردارد، این کالا از رقم یک هزار و 299 تومان به یک هزار و 258 تومان رسیده است.

    همچنین زایلین مخلوط و تولوئن دی ایزوسیانات نیز با افت قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند، به طوری این دو کالا با 0.5 درصد افت داشتند.

    در همین حال قیمت دلار نیز نسبت به هفته قبل 1.3 درصد رشد داشت، دلار در هفته جاری برای محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی 4 هزار و 164 تومان در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها