عصر خودرو

سهم ریزش بورس‌های اروپایی در گذر یونان

عصر بازار : بورس‌های مطرح اروپایی در واکنش به جواب منفی رفراندوم یونان در چند روز گذشته با ریزش شاخص‌ها و افت چند درصدی مواجه‌ بوده‌اند. در چند روز گذشته که تحولات مربوط به رفراندم یونان،‌ اروپا را تحت تاثیر قرار داده‌بود،‌ بازارهای سهام در سراسر اروپا سقوط کرده‌اند. البته کارشناسان معتقدند که این ریزش، طبق معمول رفتارهای بورسی‌ بوده و به زودی رفع می‌شود.

سهم ریزش بورس‌های اروپایی در گذر یونان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در این سقوط دسته جمعی،‌ ارزش شاخص سهام کل بورس پاریس که به شاخص CAC40 مرسوم است،‌ روز گذشته 1.5 درصد کاهش یافت.

    همچنین شاخص سهام FTSE100 انگلیس 0.94 درصد افت پیدا کرد و شاخص سهام دکس DAX آلمان نیز با 1.5 درصد کاهش روبروشد. همچنین شاخص سهام سوییس SMI نیز متاثر از پیامد همه پرسی یونان قرار گرفت و 0.82 درصد تنزل پیدا کرد.

    در این میان بیشترین کاهش شاخص سهام در منطقه پولی یورو، به ایتالیا اختصاص یافت که شاخص کل این بورس با 2.76 درصد کاهش روبرو شد.

    لازم به ذکر‌است در این ریزش‌های دسته جمعی بورس کشورهای اروپایی،‌ همه گروه های سهام دخیل بودند و برخلاف شایعاتی که گفته می‌شود سهام گروه خودرویی فرانسه با رشد روبرو بوده‌اند،‌ هیچ رشدی در کار نبوده و این سهام در روزهای گذشته با افت قیمتی مواجه شده‌اند.

    برچسب ها