عصر خودرو

بازار سهام رکورد سه‌ماهه را شکست

عصر بازار- شوک تورمی، ارزش بازار سهام را به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر رساند.

بازار سهام رکورد سه‌ماهه را شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در حالی که افزایش شدید تورم در ایالات‌متحده نگرانی‌ها در مورد افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را برانگیخت، سهام اروپا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر سقوط کرد.

    شاخص استاکس اروپا 600 با 2.4 درصد کاهش به کمترین میزان خود از 7 مارس تاکنون رسید.

    سهام‌ فناوری با رشد بالا 4.2 درصد سقوط کرد زیرا بازده اوراق قرضه دولتی به بالاترین حد در چند سال اخیر به دلیل تشدید سریع‌تر سیاست‌های پولی رسید و بخش‌های مرتبط با اقتصاد مانند مسافرت و اوقات فراغت و خودروسازان نیز 5.3 درصد و 4.5 درصد کاهش یافتند.

    پس از فروش شدید وال استریت در روز جمعه، پس از آن که داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه مه 8.6 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد آن از سال 1981 بود و نگرانی‌ها را در مورد افزایش 75 واحدی بیشتر نرخ بهره در نشست فدرال رزرو آمریکا افزایش داد.

    استاکس 600 از زمان رسیدن به رکورد در ژانویه تقریبا 16.5 درصد کاهش یافته زیرا ترس از افزایش تورم، تشدید سیاست توسط بانک‌های مرکزی و محدودیت‌های اخیر کووید-19در چین نگرانی‌ها را در مورد رکود بالقوه افزایش داده است.

    سهام آسیایی به دلیل نگرانی‌ها در مورد قرنطینه‌های جدید کووید-19 به شدت کاهش یافت و پرجمعیت‌ترین منطقه چائویانگ پکن سه دور آزمایش انبوه را برای فرونشاندن شیوع وحشیانه ویروس کرونا اعلام کرد.

    بانک‌های منطقه یورو به دلیل ناامیدی از اینکه بانک مرکزی اروپا هیچ ابزاری برای حمایت از اوراق قرضه حاشیه‌ای در نشست هفته گذشته خود فاش نکرد، 3.1 درصد سقوط کردند.

    اختلاف بین بازده اوراق قرضه ایتالیا و آلمان به بالاترین سطح خود از ماه مه 2020 رسیده  و باعث کاهش 3 درصدی شاخص بانک‌های ایتالیایی شده است.

    برچسب ها