عصر خودرو

کلاهبرداری بانکی رایج ترین جرم در بریتانیا

عصر بازار- کلاهبرداری در بریتانیا بویژه در حوزه بانکداری الکترونیک در سال های اخیر به متداول ترین تخلف قضایی در بریتانیا تبدیل شده که سالانه ۲۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد این منطقه ضرر می زند.

کلاهبرداری بانکی رایج ترین جرم در بریتانیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، کلاهبرداری به رایج ترین تخلف قضایی در بریتانیا تبدیل شده است و هر سال  249 میلیار دلار معادل 190 میلیارد پوند به اقتصاد این منطقه آسیب می رساند که از مجموع این رقم، 140 میلیارد پوند به اقتصاد بخش خصوصی بریتانیا هزینه تحمیل می کند؛ ضمن اینکه بخش دولتی هم 40 میلیارد و 300 میلیون پوند متضرر می شود.

    همچنین خیریه ها هم به دلیل انجام کلاهبرداری ها سالانه 2 میلیارد و 300 میلیون پوند ضرر متحمل می شوند. البته  افزایش بکارگیری کارگرانی که وابسته به اتحادیه های کارگری نیستند از جمله دلایل روز افزون فعالیت های کلاهبردارانه شده که راه را برای انجام اینگونه امور باز می کند.

    فناوری های پیشرفته به معنی آن است که کلاهبردارها در حال پیدا کردن راه های جدید و کارآمد تری بمنظور کلاهبرداری از مردم هستند؛ ضمن اینکه کلاهبرداری در حوزه بانکداری آنلاین هم در سال جاری میلادی 226 درصد افزایش پیدا کرده و این رقم برای کلاهبرداری تلفن بانک 178 درصد گزارش می شود. 

    همچنین کلاهبرداری از طریق کارت های بانکی و بانکداری آنلاین در بریتانیا روبه افزایش است و باید اقدامات و مقررات جدیدی بمنظور سفت و سخت تر کردن شرایط برای استفاده از کارت های بانکی اشخاص بصورت آنلاین اتخاذ شود. 

    شرکت های خصوصی در حال حاضر در بریتانیا به لحاظ ثبات و سلامت مالی از درجه پایین تری نسبت به بخش دولتی برخوردار هستند.

    اداره بررسی جرم بریتانیا اعلام کرد، برآورد می شود در 6 ماه نخست سال جاری میلادی تعداد 3.3 میلیون کلاهبرداری در این منطقه اتفاق افتاده باشد که 57 درصد آن مربوط به کلاهبرداری های آنلاین بویژه در حوزه بانکداری الکترونیک است.

    برچسب ها