عصر خودرو

مدیرعامل کشتیرانی خبر داد

ورود اولین کشتی کره‌ای به کشور در فروردین ۹۷

عصر بازار- مدیرعامل کشتیرانی از کاهش سن ناوگان این شرکت به ۱۲ سال با ورود کشتی‌های کره‌ای خبر داد.

ورود اولین کشتی کره‌ای به کشور در فروردین ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، محمد سعیدی با اشاره به این‌که طی 5 سال آینده تولید محصولات پتروشیمی به حدود 105 میلیون تن افزایش می‌یابد که ظرفیت بسیار خوبی برای حمل و نقل دریایی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: کشتیرانی در برنامه های آتی توسعه ای خود به دنبال توسعه تانکرها و کیمیکال کریرهاست تا بتواند این نوع محصولات را حمل کند.

    وی با بیان این که میانگین سن ناوگان کشتیرانی بالای 16 سال است که با ورود کشتی‌های کره‌ای به 12 سال کاهش می‌یابد، افزود:‌ با ورود چهار فروند شناور کانتینربر جدید به ناوگان کشتیرانی، ظرفیت 100هزار TEU فعلی به 150 هزار TEU افزایش پیدا می کند.
    وی با بیان اینکه 35 تا 40 درصد هزینه ناوگان را سوخت تشکیل می‌دهد، افزود: شناورهای جدید ورودی به بخش کانتینری همان سوخت شناورهای 6500TEU موجود را مصرف می کنند که در واقع در هزینه سوخت نیز صرفه جویی به عمل می‌آید.

    وی با اشاره به این‌که در قرارداد خرید کشتی با کره جنوبی 78 درصد فاینانس را طرف خارجی تامین می‌کند، اظهار کرد: اولین فروند از ده فروند کشتی خریداری شده فروردین سال آینده تحویل شده و 10 ماه پس از آن، کشتیرانی سایر کشتی ها تحویل کشتیرانی می‌شود.

    برچسب ها