عصر خودرو

گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

عصر بازار- وزیر نفت گفت: در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت تولید سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه 6 میدان نفتی به ارزش 13 میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه‌ای نفت امضاء شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها 15 میلیارد دلار است که سبب اشتغالزایی بیش از 60 هزار نفر می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی 33 میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضاء شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال 1403 شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت تولید سالانه 8 میلیون تن در کشور خواهیم بود.

    وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال 1402 توانست به رشد اقتصادی بیش از 20 درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

    اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون 40 همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

    وی تأکید کرد: 250 میلیون دلار از 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.

    برچسب ها