عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

معاملات ۴۲هزار تن مواد پلیمری در تالار پتروشیمی

عصر بازار- درهفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۴۲ هزار و ۷۴۰ تن رقم خورد.

معاملات ۴۲هزار تن مواد پلیمری در تالار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، حجم عرضه ها 53 هزار و 749 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 118 هزار و 570 تن بود.

    به این ترتیب در هفته ای که گذشت ، معاملات آرامی در حوزه محصولات پلیمری تجربه شد، به طوری که در کل نزدیک به 80 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، این در حالی بود، که در هفته گذشته 96 درصد از کل عرضه ها خریداری شده بود. در این بین 35 گرید از 70 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

    درهمین حال حجم عرضه ها افزایش و حجم معاملات اندکی کاهش داشت، به گفته کارشناسان بازار دلیل اصلی این موضوع ثبات در قیمت دلار،کاهش نرخ برخی از گریدها در بازارهای جهانی و همچنین ضعف شدید تقاضای واقعی بازار و رکود بازار آزاد است.

    به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری، پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری همچنان تقاضای نسبتا بالایی داشتند و از این رو با رقابت داد و ستد شدند.

    در گروه پلی اتیلن های سبک خطی، با توجه به کم بودن عرضه های پتروشیمی امیرکبیر، تقاضای زیادی برای این محصول ثبت شد و با رقابت مورد معامله قرار گرفت. پلی اتیلن سبک خطی شازند نیز با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد.

    در همین حال گروه پلی اتیلن های سبک فیلم در هفته گذشته روندی متعادل داشتند و تنها پلی اتیلن سبک فیلم 7500 با رقابت یک درصدی به فروش رسید. به گفته معامله گران با توجه به متنوع بودن عرضه های این گروه، روند معاملات متعادل بوده است.

    از سوی دیگر گروه پلی اتیلن های اکستروژن،  مدت هاست دچار کمبود است، در نتیجه اوضاع این کالا هر هفته با التهاب بیشتری رو به رو می شود، در هفته گذشته هم پتروشیمی جم و ایلام عرضه ای نداشت ، عرضه پتروشیمی شازند هم با رقابت مورد معامله قرار گرفت.

    عرضه پتروشیمی امیرکبیر هم به صورت سلف بود و با رقابت معامله شد. در مجموع عرضه های این گروه 3 هزار و 572 تن بود و تقاضایی معادل 9هزار و 392 تن داشت.

    برچسب ها