عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

"بسته" مبهم بورس را مبهم کرد

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ابهامات مربوط به برنامه اقتصادی دولت در خصوص خروج از رکود نمی توان چشم انداز میان و بلندمدت روشنی را برای بازار سهام پیش بینی کرد.

"بسته" مبهم بورس را مبهم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد قصری با اشاره به وضعیت رکود حاکم بر بازار سرمایه گفت: شرایط کنونی بورس متاثر از وضعیت اقتصادی کشور است و تا زمانی که اقتصاد از رکود خارج نشود نباید منتظر رونق بازار سهام بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس تا پایان سال اذعان داشت: با توجه به ابهامات مربوط به برنامه اقتصادی دولت در خصوص خروج از رکود نمی توان چشم انداز میان و بلندمدت روشنی را برای بازار سهام پیش بینی کرد و در کوتاه مدت هم به دلیل وجود ابهامات در اقتصاد و نیز صنایع مختلف سهامداران سعی می کنند اقدام به نوسانگیری کنند و نگاه بلندمدتی به بازار ندارند.
    وی در ادامه با تاکید بر ابهامات موجود در بسته خروج از رکود دولت افزود: رکود حاکم بر اقتصاد کشور تاثیر خود را بر گزارشات شش ماهه شرکتها گذاشته است و این گزارشات نامناسب در شرایط کنونی مانع رشد بیشتر بازار شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در شرایط کنونی شاید تنها مولفه اثرگذار بر اقتصاد و بورس را بتوان در تحول و بهبود وضعیت بازار جهانی برخی کالاها از جمله نفت، بهای برخی فلزات و سنگ آهن جستجو کرد.
    وی افزود: علاوه بر این نکته اجرای شدن برجام و نیز رفع تحریم ها نیز یکی از عواملی است که در صورت تحقق تا پایان سال می تواند بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور اثرگذار باشد و بر این اساس شاید بتوان روزنه ای را برای تغییر و تحولات مثبت و اثرگذار گزارشات 9 ماهه شرکتها متصور بود.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در حال حاضر یکی از چالش های جدی بورس نبود نقدینگی است گفت: نقدینگی در بازار پرابهام این روزهای بورس ورود نمی کند و کاهش حجم و ارزش معاملات هم تایید کننده این ادعاست.
    وی در خصوص کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک‌ها از 13 به 10 درصد گفت: این تصمیم می‌تواند موجب افزایش نقدینگی بانک‌ها و نیز زمینه ساز کاهش نرخ سود بانکی باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام اذعان داشت: در حال حاضر سودهای بالای 20 درصد در نظام بانکی، انگیزه‌ای برای سرمایه گذاران برای آوردن نقدینگی خود به بورس باقی نگذاشته و علاوه بر این نرخ بالای سود بانکی باعث افزایش قیمت تسهیلات ارائه شده به بنگاهها شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها