عصر خودرو

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادر کننده گاز :

افزایش ۳.۲ درصدی مصرف گاز تا سال ۲۰۱۸

عصر بازار- عادلی گفت: تا سال ۲۰۴۰ سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیاز انرژی جهان افزایش یافته و سهم نفت و ذغال سنگ کاهش خواهد یافت.

افزایش ۳.۲ درصدی مصرف گاز تا سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدحسین عادلی دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادر کننده گاز در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار داشت: با توجه به رقابت‌پذیری و سهولت دسترسی به گاز، این سوخت گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی در توافق کنفرانس پاریس است.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد، افزود: در سال 2018 مصرف گاز 2.1 تا 3.2 درصد افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به اینکه عرضه گاز طبیعی نیز روند افزایشی را طی می‌کند خاطرنشان کرد: در زمینه تولید، انتقال با خط لوله و تجارت ال ان جی، توسعه را شاهد خواهیم بود.

    وی یادآور شد: تا سال 2040 سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیاز انرژی جهان افزایش یافته و سهم نفت و ذغال سنگ کاهش خواهد یافت.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده است، بیان کرد: چین و اروپا پیشتاز هستند.

    وی گفت: گاز نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر، عرضه پایدارتر، زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارد و نسبت به دیگر سوخت‌ها برتری دارد.

    وی تاکید کرد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است اما استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.

    برچسب ها