عصر خودرو

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مطرح کرد؛

تامین زیرساخت‌های انرژی و آبی عامل بقا و توسعه کل زنجیره تولید

عصر بازار- یونسیان گفت: تامین زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و… برای یک صنعت زمانی توجیه پیدا می‌کند که بقا و توسعه کل زنجیره به تامین آنها گره می‌خورد.

تامین زیرساخت‌های انرژی و آبی عامل بقا و توسعه کل زنجیره تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امیر نوژن یونسیان، مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درباره طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع فولادی گفت: افزایش بحران‌های آبی و پیش‌بینی حادتر شدن موضوع کم آبی ، باعث تسریع در اجرای طرح خطوط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران شده است که برای این منظور 4 پروژه اصلی با حدود 3700 کیلومتر طراحی، برنامه‌ریزی و در حال لوله‌گذاری است.

    یونسیان افزود: باید به این نکته توجه داشت که قطعا تامین زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و… برای یک صنعت چندان توجیه اقتصادی ندارد اما هنگامی که بقا و توسعه کل زنجیره به تامین آنها گره می‌خورد ، چنین پروژه‌هایی با محاسبه تولید از دست رفته و افزایش هزینه سربار به تولید، توجیه پیدا خواهند کرد.

    وی در پایان گفت: فاز اول پروژه شیرین سازی و انتقال آب به استان‌های هرمزگاه، کرمان و یزد با راهبری ایمیدرو و مشارکت شرکت‌های گل گهر، ملی مس و چادر ملو با ظرفیت 180 میلیون متر مکعب در سال و سرمایه‌گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

    برچسب ها