عصر خودرو

پس از انتشار اسکناس پلیمری ۵ پوندی انگلیس؛

۱۰ پوندی پلیمری هم منتشر شد

عصر بازار- پس از انتشار اسکناس پلیمری ۵ پوندی انگلیس در ۱۵ اردیبهشت ماه، به مناسبت دویستمین سالگرد درگذشت نویسنده معروف انگلیسی جین آستن، در محل آرامگاه وی، مراسمی از سوی بانک مرکزی انگلیس در کلیسای وینچستر در حضور مردم برگزار شد که در آن از اسکناس جدید ۱۰ پوندی که تصویر جین آستین بر روی آن نقش بسته است، در ۲۷ تیرماه (۱۸ جولای) رونمایی شد.

۱۰ پوندی پلیمری هم منتشر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در سری جدید اسکناس های 5، 10 و 20 پوندی انگلیس از پلیمر استفاده شده است که در برابر رطوبت و باکتری ها مقاومتر هستند و طول عمرشان حداقل دو برابر و نیم اسکناس ‌های کاغذی است و جعل این اسکناس ‌ها نیز بسیار دشوارتر از همتایان کاغذی ‌شان است.

    اسکناس 10 پوندی جدید که به وسیله دومینیک اوانز طراحی شده است از نمونه قدیمی آن با تصویر چارلز داروین که از سال 2000 در نظام پولی انگلیس در گردش است،کوچکتر است و  در کنار برخی سکه های 2 پوندی که منقش به نیم رخ جین آستین هستند، نقش ماندگار او در تاریخ ادبیات این کشور را نمایش می دهد.

    این اسکناس پنجشنبه 23 شهریورماه (14 سپتامبر 2017) روانه بازار خواهد شد و در بهار 2018 اسکناس های 10 پوندی قدیمی از گردش پولی خارج خواهند شد.

     

    نویسنده: احرام شاه محمدی کارشناس بازارهای طلا، سکه و ارز

    برچسب ها