عصر خودرو

سقوط یورو در برابر پوند

عصر بازار- قیمت یورو به دلیل مذاکرات کاهش نرخ بهره در بهار به پایین‌ترین میزان طی سه هفته اخیر در برابر پوند رسید.

سقوط یورو در برابر پوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در حالی که چندین بانک مرکزی اروپا کاهش بهاره نرخ بهره را مدنظر دارند، یورو در برابر پوند انگلیس تضعیف شد و به پایین‌ترین سطح خود در کمتر از سه هفته گذشته رسید.

    فرانسوا ویلروی دی گالهاو، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) تاکید کرد که می‌توان انتظار کاهش سیاست پولی را بین ماه آوریل و ژوئن داشت.

    پوند پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از ماه آگوست در برابر تضعیف دلار، با 0.18 درصد افزایش به 1.2826 دلار رسید. این شاخص برای شدیدترین جهش هفتگی در برابر دلار آمریکا از ماه نوامبر، 1.4 درصد در این هفته تعیین شده بود.

    استرلینگ در برابر یورو، پس از جهش به بالاترین سطح بیش از سه هفته، با 0.35 درصد افزایش به 85.17 پنس رسید. این ارز در مسیر بزرگترین رشد هفتگی خود در برابر ارز واحد از اوایل ژانویه قرار داشت که 0.5 درصد افزایش یافت.

    تحلیلگران گفتند که ثبات استرلینگ در این هفته کمتر تحت تاثیر چشم‌انداز مالی بریتانیا بوده و بیشتر به فشار بر دلار و یورو مربوط می‌شود.

    به نقل از بیزنس، یورو در مقایسه با پوند انگلیس 0.28 درصد کاهش یافت و در ساعت 12و33 دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی در 0.85229 معامله شد.

    برچسب ها