عصر خودرو

معاون شرکت ملی صنایع مس:

سیاست انحصاری بودن پروژه‌های مس باید شکسته شود

عصر بازار: معاون شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پتانسیل معدنی مس کشور به گونه‌ای است که در بین کشورهای تولیدکننده مس می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم و این امر زمانی میسر خواهد شد که سیاست انحصاری بودن پروژه‌ها شکسته شود و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم در این امور مشارکت کنند.

سیاست انحصاری بودن پروژه‌های مس باید شکسته شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، موسوی در خصوص رویکرد جدید این شرکت در زمینه واگذاری یا مشارکت در ساخت بعضی از پروژه‌ها و طرح‌ها مثل احداث کارخانه تغلیظ درآلو و چاه فیروزه با بخش خصوصی گفت:‍ این رویکرد از یک سو در راستای شکستن انحصاری بودن پروژه‌های شرکت مس و از سوی دیگر به دلیل نبود نقدینگی کافی و عدم امکان راه‌اندازی و تجهیز همه طرح‌ها، انجام شد.

    معاون شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به پتانسیل معدنی کشور اظهار کرد: شرکت مس سال‌ها روی یک حد از ظرفیت تولید توقف کرده بود و با اینکه پروژه‌هایی برای افزایش تولید تعریف می‌کرد، به دلیل مشکلات نقدینگی و افزایش هزینه‌ها و تعدد پروژه‌ها، سرعت اجرایی این طرح‌ها کند یا متوقف می‌شدند.

    موسوی افزود: این در حالی است که پتانسیل معدنی مس کشور به گونه‌ای است که در بین کشورهای تولیدکننده مس می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم که باید بخش خصوصی هم در این امور مشارکت کنند.

    وی افزود: زمانی که این رویکرد نهادینه شود علاوه بر اینکه می‌توان انتظار رقابت در زمینه تولید داشت، بخش خصوصی هم قسمتی از سرمایه‌اش را در زمینه‌های تولیدی و اشتغال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ضمن اینکه می‌توانیم نقش بهتر و فعال‌تری در حوزه تأثیرگذاری در قیمت‌های جهانی مس داشته باشیم.

    موسوی با بیان اینکه رویکرد شرکت مس فقط در حوزه واگذاری و راه‌اندازی واحدهای تغلیظ نیست، گفت: سیاست جذب سرمایه‌گذار برای ورزشگاه‌های 30 هزار نفری کرمان، 10 هزار نفری رفسنجان و 10 هزار نفری شهربابک و واگذاری چند معدن کوچک و متوسط نظیر معدن ایجو در مرحله بعدی سیاست شرکت مس قرار دارد.

    معاون شرکت مس همچنین در خصوص فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نیروگاه برق سیکل ترکیبی در سیرجان گفت: با توجه به اینکه شرایط برق و مصرف آن در کشور موضوع جدی و مهمی است فکر می‌کنیم برای گرفتن این پروژه انگیزه‌های بیشتری وجود داشته باشد.

    موسوی افزود: ما در فراخوان اعلام کردیم که تا 51 در صد از این طرح را واگذار کنیم و در این مورد خاص اگر انگیزه جدی وجود داشته باشد شرکت مس حاضر است حتی تا 65 درصد از سهام این پروژه که با تسهیلات ویژه بانکی در حال احداث است، را واگذار کند.

    معاون شرکت ملی صنایع مس ایران ابراز امیدواری کرد که با این رویکرد جدید شرکت شاهد مشارکت فعال بخش خصوصی و افزایش بهره‌وری در حوزه مس باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها