عصر خودرو

اوج گیری یورو در صرافی‌ها ادامه دارد

عصر بازار- بررسی نرخ یورو از ابتدای شهریور تا ۱۱ شهریور ماه حاکی از آن است که نرخ این ارز در بازار آزاد با رشد ۱۶۱ تومانی روبرو بوده است.

اوج گیری یورو در صرافی‌ها ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فانوس، از دو سه هفته قبل نرخ یورو در بازار هم گام با نرخ دلار روند صعودی به خود گرفته است بررسی قیمت‌ها از اول شهریور ماه این تغییر قیمت را به طور آشکار نشان می‌دهد.

    بررسی‌ها حاکی از آن است که نرخ یورو از ابتدای شهریور ماه تا 11 شهریور ماه از رقم 4 هزار و 561 تومان به 4 هزار و 722 تومان رسیده است که رشد 161 تومانی را نشان می‌دهد و این تغییر قیمت در 11 روز رخ داده و همچنان صعودی است.

    همچنین میانگین نرخ یورو از ابتدای شهریورماه تا 11 شهریور ماه با درنظرگرفتن 9 روز کاری رقم 4 هزار و 673 تومان را نشان می‌دهد.

    در این بین بررسی نرخ یورو در مردادماه نیز روند قیمت را تاحدودی صعودی نشان می‌دهد به طوری‌که ارزش یورو در اولین روز مردادماه با رقم 4 هزار و 428 که کمترین رقم آن در ماه قبل بوده کار خود را آغاز و در روز 31 مرداد ماه با رقم 4 هزار و 541 تومان به کار خود پایان داده است.

    لازم به ذکر است که نرخ یورو در 5 مرداد ماه با رقم 4 هزار و 595 تومان به بیشترین نرخ رسیده است.

    گفتنی است میانگین نرخ یورو در مرداد ماه با درنظرگرفتن 26 روز کاری رقم 4 هزار و 549 تومان بوده است که نسبت به بیشترین نرخ دلار در ماه ذکر شده 46 تومان کمتر است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین نرخ یورو در شهریورماه نسبت به مرداد ماه حدود 124 تومان رشد داشته است که رقم قابل توجهی است.

    در این میان یک فعال بازار ارز  درخصوص علل افزایش قیمت یورو در چند هفته اخیر و ادامه روند صعودی قیمتها، خاطرنشان کرد: رشد قیمت یورو در بازار جهانی بوده و عوامل داخلی بر این رشد تاثیر به سزایی نداشته است.

    وی افزود: افزایش نرخ دلار نیز بر روی قیمت یورو تاثیرگذار است و براساس ضریبی بر روی نرخ یورو در بازار آزاد اثر گذاشته است.

    برچسب ها