عصر خودرو

دلایل تعدیل مثبت "ثالوند" اعلام شد

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند اولین پیش بینی سود هر سهم سال ۹۷ را با تعدیل مثبت و رشد سود همراه کرد که در این خصوص اقدام به ارائه توضیحاتی کرد.

دلایل تعدیل مثبت "ثالوند" اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،سود ناخالص شرکت از 98.5 میلیارد ریال سال مالی شهریور 96 به 117.7 میلیارد ریال برای سال مالی شهریور 97 افزایش پیش بینی شده است که به تفاوت سود در دو پروژه سپید و مدائن در این دو سال مرتبط است.
    تفاوت سود پروژه سفید مربوط به حجم متراژ بوده که در سال 96 متراژ 5 هزار و 625  متر مربع بوده لیکن در سال 97 متراژ یک هزار و 354 متر مربع پیش بینی شده است و از بابت پروژه مدائن باتوجه به ترکیب تجاری و مسکونی در بودجه سال 97 پیش واگذاری قسمتی از واحدهای تجاری با ترکیب 2 هزار و 576 متر مربع مسکونی حدود هر متر مربع 44 میلیون ریال و 88 متر مربع تجاری حدود هر متر 190 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    در ضمن  پروژه های  تجاری خاتم و کوثر با پیشرفت فیزیکی 100 درصد و همچنین پروژه های جم، سهند و پونه در مرحله پیش فروش سال 97 قرار گرفته که دو پروژه سهند و پونه در اواخر سال 96 و ابتدای سال 97 در برنامه اجرای فروش قرار می گیرند.
    در خصوص علت افزایش هزینه مالی در پیش بینی سال 97 به مبلغ 17 میلیارد ریال نظر به اینکه پروژه های سپیده، مهتاب و مدائن به پیشرفت 100 درصدی رسیده و از بابت پروژه های مذکور تسهیلات اخذ گردیده لذا سربار مالی پروژه های مورد اشاره بعنوان هزینه جاری در سود و زیان سال مالی 97 منظور گریده است.
    در ضمن از مبلغ 10 میلیارد ریال، مبلغ 4.5 میلیارد ریال بابت سود بانکی اوراق ممتاز بانکی در سرفصل درآمد حاصل از سرمایه گذاری و مبلغ 5.5 میلیارد ریال بابت فروش ضایعات و قالبهای تونلی فرسوده است.

    برچسب ها