عصر خودرو

روز معاملاتی پررونق بورس انرژی؛

رکورد ارزش معاملات روزانه بازار برق برای سومین بار طی یک ماه گذشته جابجا شد

عصر بازار: در جریان معاملات روز سه شنبه ۵ آبان ۹۴، بازار برق برای بار سوم رکورد ارزش روزانه معاملات را جابجا کرد و روز پر رونق دیگری را برای بورس انرژی رقم زد.

رکورد ارزش معاملات روزانه بازار برق برای سومین بار طی یک ماه گذشته جابجا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه، 17 هزار و 712 قرارداد در قالب 326 معامله و معادل با 349,144 مگاوات ساعت به ارزش 135 میلیارد و 842 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    گفتنی است از این میزان معامله، یک میلیارد و 508 میلیون ریال آن مربوط به معاملات نمادهای بار پیک روزانه،4 میلیارد و 546 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای میان باری روزانه، 5 میلیارد و 434 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای کم باری روزانه و 124 میلیارد و 353 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای بار پایه روزانه بود.

    شایان ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی سه شنبه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 5 آذر 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 9 آبان 94 متوقف شدند.

    همچنین روز گذشته روی تمامی نمادهای بارپایه فعال معامله انجام گرفته است که نشان از وجود تقاضا در کلیه نمادهای فعال دارد. لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی سه شنبه، در سمت خرید تعداد 25 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش 11 نیروگاه عرضه‎کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

    در این روز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای آیزوریسایکل، حلال‌های 400، 402، 406 و 410 پالایش نفت اصفهان، متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن‌آوران، میعانات گازی پتروشیمی رازی، میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و نفت‌گاز(گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (مقصد ترکیه) در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 6,736 تن به ارزش 62 میلیارد و 503 میلیون ریال بوده است.

    از نکات حائز اهمیت معاملات بازار فیزیکی می‌توان به رقابت خریداران بر سر کالاهای حلال 410 اصفهان، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و مجتمع گازی پارس جنوبی و متانول پتروشیمی شیراز اشاره کرد.

    همچنین طی جلسه معاملاتی سه شنبه در تابلو سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، جمعاً میزان 3 قرارداد به ارزش حدود 31 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به حدود 200 میلیارد ریال بالغ شد.

    و اما در جلسه معاملاتی امروز بورس انرژی ایران، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی، کالاهای گاز مایع صنعتی، برش سنگین، گاز پروپان و گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی تبریز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه و پالایش نفت بندرعباس، حلال 410 پالایش نفت آبادان، قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند، پروپان و نفتای سنگین پالایش نفت تهران، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها