عصر خودرو

افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه های شیمیایی و پتروشیمی

عصر بازار- در بازار امروز افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه های شیمیایی و پتروشیمی نمایان بود به طوریکه نمادهای شخارک، شفن، زاگرس، شیراز، خراسان، کرماشا، ساینا، شتوکا، شپلی، پترول، شاراک، شپدیس و شفارا صف خرید را تجربه کردند.

افزایش تقاضا و معاملات مثبت گروه های شیمیایی و پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، از دلایل تقاضای بالای نمادهای شیمیایی و پتروشیمی مورد اشاره افزایش قیمت های جهانی محصولات بخصوص متانول و اولفین ها است .

    در آنسو در گروه فراورده های نفتی شروعی متعادل و مثبت را شاهد بودیم با ادامه دادوستدها شاهد افزایش عرضه ها و در نهایت منفی شدن اکثر نمادها بودیم.

    خدیزل، خشرق، خپویش و خموتور نمادهای صف خرید گروه خودرویی در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها همچنان اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در آنسو و در گروه حمل و نقل به جز نمادهای حتوکا و توریل که مثبت بودند سایر نمادها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین نمادهای حسیر و حپترو از فشار فروش و افت قیمتی بالاتری برخوردار بودند.

    درگروه های متعادل لیزینگی و سرمایه گذاری نمادهای ولبهمن، وایران، وبیمه، وبهمن، وتوصا، وسکاب و واتی از تقاضای بالاتری برخوردار بودند تاجایی که نمادهای وبیمه و وسکاب با صف خرید به کار خود پایان دادند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار ثانویه معاملات اوراق دولتی خبر داد و گفت:از دو ماه دیگر، هر نمادی که در بورس بسته می‌شود، ظرف 60 تا 90 دقیقه بازگشایی خواهد شد.

    در گروه های فلزی و معدنی رشد مناسب فلز مس در چند روز گذشته بازارهای بین المللی موجب معاملات پرتقاضا، پرحجم و تشکیل صف خرید نماد ارزنده فملی در بازار امروز بود همچنین نمادهای فایرا، کگل و وتوکا با صف خرید و نمادهای ومعادن، کچاد، کدما، ذوب، میدکو، فباهنر، فولاد و کروی با معاملاتی مثبت سپری شدند اما اکثر نمادهای گروه رویی از فشار فروش به مراتب بالاتری از هم گروهی ها برخوردار بودند تا جایی که نمادهای کبافق و فزرین صف فروش را تجربه کردند.

    نماد رمپنا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و تقسیم سود نقدی 160ریالی و اعلام پیش بینی سود سه ماه که با افزایش 11 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شده با افت حدود 2.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

    به جز نماد کترام که صف فروش بودند سایر نمادهای گروه کاشی و سرامیک اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای کسعدی، کهرام و کلوند با صف خرید مواجه شدند.

    نماد تازه وارد اوان بدون افزایش عرضه ها هم چنان به رشد خود ادامه داد و نماد افرا در حالی صف خرید شد که مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند. وبشهر، غمینو و غپینو معدود نمادهای مثبت گروه غذایی در بازار امروز بودند و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند به طوریکه نمادهای غشهد، غسالم، غمهرا و بهپاک صف فروش را تجربه کردند.

    پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت .

    برچسب ها