عصر خودرو

"شبندر" باز هم تعدیل مثبت داد

عصر بازار- شرکت پالایش نفت بندرعباس در پیش بینی براساس عملکرد سه ماهه منتهی به خردادماه معادل ۱۶ درصد تعدیل مثبت داد.

"شبندر" باز هم تعدیل مثبت داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این غول پالایشی با 16 درصد تعدیل مثبت نسبت به پیش بینی قبل از آن برای هر سهم 847 ریال سود برآورد کرد.
    گفتنی است، علت اصلی تعدیل مثبت مذکور رشد 11,943 میلیارد ریالی درآمد عملیاتی است، شرکت در این خصوص توضیح داد:" افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی، و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی اولیه، به دلیل افزایش نرخ بین‌المللی موارد ذکر شده بوده است.
    نرخ ارز برای ماه‌های فروردین لغایت مرداد، معادل میانگین بانک مرکزی برای ماه‌های یاد شده و برای شهریور لغایت اسفند با احتساب روند افزایش نرخ بانک مرکزی در ماه‌های تیر و مرداد، به طور میانگین 33.186 ریال فرض شده است. با توجه به این مفروضات، میانگین نرخ تسعیر ارز در سال 1396، برابر با 33.000 ریال خواهد بود.
    نرخ خرید انواع نفت خام و میعانات گازی در دوره‌ی پیش‌بینی، بر اساس میانگین صورت‌حساب‌های دریافتی از شرکت ملی پالایش و پخش در سه ماه اول 1396 به ترتیب 44.95 و 49.91 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است. نرخ فرآورده‌های اصلی، بر اساس میانگین صورتحساب‌های ارسالی، و نرخ فرآورده‌های ویژه و نفتا، بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سه ماه اول 1396 محاسبه و منظور شده است. شایان ذکر است نرخ‌های اعلامی اعم از مصوبه‌ی وزیر نفت و شرکت ملی پخش، بر اساس میانگین نشریه پلاتس محاسبه و به شرکت‌های پالایشی و بورس کالا اعلام می‌شوند.
    کارمزد صادرات درصد فروش‌های صادراتی، ارزی، و بنکرینگ، معادل 43 درصد از هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت است.
    نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش، با توجه به شاخص کیفیت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام گردیده است.
    نرخ‌های اعلام شده بر اساس مصوبه‌ی مورخ 1395/05/31 وزیر محترم نفت محاسبه شده و بدیهی است در صورت تغییر مصوبه، مبانی اعلام نرخ و به تبع، مبانی محاسبه سود و زیان و پیش‌بینی سود هر سهم نیز تغییر خواهد یافت.
    کلیه محاسبات بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از شرکت ملی نفت و پالایش و پخش و مفروضات فوق الذکر انجام شده است و هم‌چون سال‌های گذشته، احتمال تغییرات اطلاعات دریافتی و در نتیجه تغییر پیش‌بینی سود و زیان شرکت وجود دارد."

    برچسب ها