عصر خودرو

با ابهام در برگزیت؛

پوند انگلیس به کمترین ارزش۶ هفته گذشته رسید

عصر بازار- با توجه به ابهامات در روند مذاکرات برگزیت پوند انگلیس دیروز باردیگر روند نسبی کاهش ارزش در بازار ارز را تجربه کرد.

پوند انگلیس به کمترین ارزش۶ هفته گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پوند استرلینگ در معاملات روز گذشته بازار جهانی ارز دوباره به کمترین میزان ارزشی خود در برابر دیگر ارزها در 6 هفته گذشته نزدیک شد، ازجمله اصلی‌ترین دلایل فشار کاهشی ارزش بر پوند ابهامات موجود درباره مذاکرات انگلیس و اروپا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.

    قرار است انگلیس اطلاعاتی را در مورد استراتژی این کشور در جدا شدن از اروپا طی هفته جاری منتشر کند.

    برخی وزرای اروپایی معتقدند که این مذاکرات احتمالاً با سرعتی کمتر از میزان موردانتظار پیش رفته و احتمالاً‌ با تأخیر مواجه شود.

    نگرانی‌ها نسبت به توانمندی دولت انگلیس در مدیریت مذاکرات برگزیت و همچنین برآورده نشدن انتظارات در افزایش بهره در انگلیس توسط بانک مرکزی این کشور باعث شد تا پوند به کمتر از 1.3 دلار کاهش یافته و به 90 پنس در برابر یورو برسد.

    الکساندرا راسل اولیور کارشناس مؤسسه اکستون معتقد است ما هم‌اکنون به دوران بی‌ثباتی اقتصادی بازگشته‌ایم که ابهامات زیادی را در مورد چشم‌انداز اقتصادی انگلیس در برابر ما قرار می‌دهد. به همین دلیل احتمالاً طی روزهای آینده شاهد تزلزل بیشتر پوند انگلیس باشیم.

    برچسب ها