عصر خودرو

رشد ارزش یورو سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا را نگران کرد

عصر بازار- رشد بی رویه ارزش یورو، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا را نگران کرده است. از ابتدای امسال تاکنون، در پی اعلام سیاست های انقباضی بانک مرکزی اروپا، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافته است.

رشد ارزش یورو سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا را نگران کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، رشد بی رویه ارزش یورو، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا را نگران کرده است. از ابتدای امسال تاکنون، در پی اعلام سیاست های انقباضی بانک مرکزی اروپا، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا 11 درصد افزایش یافته که بالاترین میزان از حدود سال 2015 تاکنون است.

    ارزش یورو امسال در برابر 26 ارز از 36 ارز معتبر جهانی رشد داشته و تنها پزوی مکزیک، کورونای چک، زلوتی لهستان، فورینت مجارستان و کرونای سوئد در مقابل ارز مشترک اروپایی شاهد رشد ارزش بوده اند.

    این در حالی است که دلار آمریکا امسال در برابر 29 ارز از 31 ارز معتبر جهان تضعیف شده که ناشی از به نتیجه نرسیدن وعده های انتخاباتی ترامپ در زمینه افزایش هزینه های زیرساختی و اصلاحات مالیاتی بوده است. به علاوه، نرخ پایین تورم در آمریکا برنامه های فدرال رزرو برای افزایش مجدد نرخ بهره را با مانع روبرو کرده است.

    ند رامپلتین، رئیس بخش استراتژی بازار ارز بانک تورنتو دومینیون در لندن اظهار داشت: «شاخص های اقتصاد کلان آمریکا در حال بهبود است، اما از نظر ما آشفتگی سیاسی در واشنگتن دارد به ارزش دلار ضربه می زند.» وی افزود، مهمترین اتفاق امسال مربوط به یورو است که احتمالا زمانی که بانک مرکزی اروپا سیاست های انقباضی خود را روشن تر اعلام کند، روند افزایشی آن تداوم خواهد یافت.

    ارزش یورو امسال در برابر پوند انگلیس نیز حدود 7 درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه چشم انداز سیاسی و اقتصادی حوزه یورو درخشان تر از انگلیس است، دیوید بلوم، از هولدینگ اچ اس بی سی پیش بینی می کند که پول واحد اروپایی تا پایان امسال شاهد رشد 10 درصدی نسبت به پوند باشد.

    افزایش ارزش یورو می تواند تبعات منفی ای بر اقتصاد حوزه یورو به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می توان به تضعیف تلاش های بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ تورم و ترمیم اقتصاد بحران زده اروپا اشاره کرد.

    برچسب ها