عصر خودرو

مقصر ردیف اول ریزش خودرویی‌ها در هفته‌های اخیر

عصر بازار- در هفته‌ای که گذشت میانگین بازدهی گروه خودرو معادل ۱ درصد کاهش یافت و شاخص گروه به عدد ۱۸ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.

مقصر ردیف اول ریزش خودرویی‌ها در هفته‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این هفته سهامداران به طور متوسط تعداد 71 میلیون سهام خودرویی به ارزش معاملاتی 11 میلیارد تومان دست به دست کردند.

    خودرویی ها هفته را منفی و متعادل شروع کردند، روز دوم به کمک صف خرید نمادهای قطعه سازی خاهن، خموتور و خپویش گروه پرتقاضاتر ظاهر شد اما همچنان در غیاب سایپا چندان مورد توجه قرار نگرفت و روزهای آتی نیز گروه در فضایی فرسایشی و کم عمق به سر می برد.

    در آخرین روز کاری هفته شاهد رنج مثبت خودرو و رسیدن از درصدهای منفی به 1.5 درصد مثبت بودیم که باعث شد گروه از منفی به سمت سبز کم رنگ حرکت کند و تحرکات مثبت جزئی در گروه به وجود آمد.

    نماد خودرو پس از تجربه روزهای معاملات فرسایشی درسطوح حمایتی مهمی قرار داشته و می تواند با افزایش تقاضای اندک نیز رشد قیمتی را تجربه نماید.

    گفتنی است در این روز نیز نمادهای قطعه سازی با اقبال بیشتری مواجه بودند، به این ترتیب 4 نماد خموتور، ختراک، خلنت و خپویش با صف خرید به استقبال هفته آتی رفتند.

    در مجموع، این هفته نیز مانند هفته‌های پیش معاملات گروه ریزشی بود، در نمودار زیر ریزش شدید شاخص گروه از زمان توقف سایپا 31 اردیبهشت تا 25 مردادماه در قالب تصویر ارائه شده است:

    برچسب ها