عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی:

الزام بانک ها در رعایت استانداردهایIFRS اقدام مثبتی است

لزوم بین المللی شدن خدمات بانکی جمهوری اسلامی

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ملزومات برای حضور در عرصه تجارت بین المللی این است سیستم بانکی کشور بتواند خدمات بانکی مورد پذیرش در سطح بین المللی را ارائه کند.

الزام بانک ها در رعایت استانداردهایIFRS اقدام مثبتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه حسینی در خصوص وضعیت مراودات بانکی بین المللی گفت: برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی و بازرگانی کشور، این ضرورت ایجاب می شود که سیستم های بانکی کشور ارتقاء یابد.

    نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حضور محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی افزود: بدیهی است برای انجام مبادلات اقتصادی در سطح بین المللی باید بانک های کشور در ارتباط با بانک های سایر کشورها باشند تا نقل و انتقال پول انجام پذیر باشد.

    حسینی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی و براساس تاکیدات روی موضوع اقتصاد برونگرا در اقتصاد مقاومتی، رویکرد سیاست های اقتصادی کشور باید به سمت حضور فعال در بازارهای بین المللی باشد و بخشی از سهم بازار کشورهای دیگر به محصولات و خدمات ایران اختصاص یابد.

    وی افزود: یکی از ملزومات برای حضور در عرصه تجارت بین المللی این است سیستم بانکی کشور بتواند خدمات بانکی مورد پذیرش در سطح بین المللی را ارائه کند.

    حسینی با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در زمینه الزام بانک های کشور به ارائه صورت های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) افزود:برای ارتقای روابط بانکی کشور باید بانک های ایرانی سیستم های مالی خود را ارتقا و به روز کنند و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را رعایت کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کارشکنی آمریکایی ها یکی از عوامل موثر در عدم برقراری روابط بانکی بین المللی مطلوب محسوب می شود البته اقدامات لازم برای برقراری مراودات بانکی بین المللی در سطح مطلوب، مستلزم ارتقا و به روزرسانی سیستم بانکی به لحاظ فنی هم هست.

    برچسب ها