عصر خودرو

آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده با سود ۳۰درصدی از امروز در بانکها

عصر بازار- با ابلاغ بانک مرکزی، از امروز عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب بانکی ۳۰درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) در شعب بانکی آغاز شده است.

آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده با سود ۳۰درصدی از امروز در بانکها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی دو روز قبل دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب بانکی 30 درصد سالانه (پرداخت سود ماهانه) را با هدف تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولید به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

    بانک‌ها مجازند از امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 به‌مدت 7 روز کاری اقدام به عرضه این اوراق نمایند.

    بر اساس دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص که به شبکه بانکی ابلاغ شده است بانک‌ها می‌توانند برای تأمین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا اقدام به انتشار این اوراق کنند و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب 30درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک‌ها پرداخت می‌شود.

    ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است. با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تأمین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود.

    دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به‌عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

    بانک مرکزی با هدف تأمین مالی سرمایه در گردش طرح‌های اقتصادی با بازدهی مناسب مبلغ 200 هزار میلیارد تومان سهمیه به کلیه بانک‌های کشور جهت انتشار گواهی سپرده خاص صادر نمود.

    همچنین در راستای تأمین مالی پروژه‌های پیشران و مولد با بازدهی بالا نیز مبلغ 80 هزار میلیارد تومان مجوز صدور این گواهی به بانک‌های منتخب داده شد.

    برچسب ها