عصر خودرو

دو منبع آگاه:

امارات یک محموله بزرگ نفت آمریکا را جایگزین واردات از قطر کرد

عصر بازار- دو منبع آگاه اعلام کردند امارات با هدف توقف خرید میعانات گازی از قطر، اولین محموله نفتی خود از آمریکا را خرید.

امارات یک محموله بزرگ نفت آمریکا را جایگزین واردات از قطر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دو منبع آگاه اعلام کردند امارات با هدف توقف و جایگزین کردن واردات میعانات گازی از قطر،‌ اولین محموله نفت خود از آمریکا را خرید.

    امارات از زمان قطع روابط سیاسی خود با قطر همزمان با عربستان، مصر و بحرین، واردات میعانات گازی به این کشور عربی را متوقف کرد. شرکت ملی نفت ابوظبی اولین محموله نفتی خود  از آمریکا را برای تحویل در ماه سپتامبر خریداری کرده است. حجم این خرید نفتی امارات هنوز مشخص نیست، اما این محموله نفتی در یک ابرنفتکش با ظرفیت 2 میلیون بشکه به امارات منتقل می‌شود.

    این منابع آگاه تأکید کردند در حالی که امارات واردات میعانات گازی از قطر را متوقف کرده است به دلیل افزایش تقاضای نفت سبک از سوی کره جنوبی و اندونزی، امارات با گزینه‌های محدودی برای تأمین میعانات گازی خود روبرو بود.

    پیشتر شرکت ملی نفت ابوظبی محموله دیگری را از عربستان وارد کرده بود، اما به دلیل حجم پایین تولید میعانات گازی، عربستان قادر به تأمین نیاز این کشور نبوده است.

    برچسب ها