عصر خودرو

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران؛

صادرات فولاد خام در سه ماهه امسال رشد ۶۷ درصدی داشت

عصر بازار- انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام کرد: میزان صادرات فولاد خام ایران در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن رسید که نسبت به یک میلیون و ۱۶ هزار تن در دوره مشابه پارسال افزایش ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

صادرات فولاد خام در سه ماهه امسال رشد ۶۷ درصدی داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن مزبور، سهم صادرات بیلت و بلوم از صدور فولاد خام 751 هزار تن بود که نسبت به رقم 712 هزار تن در دوره مشابه پارسال رشد پنج درصدی دارد.

    علاوه بر این سهم صادرات اسلب از مجموع رقم فولاد خام صادراتی نیز 944 هزار تن بود که در مقایسه با 304 هزار تن سه ماهه نخست 1395 رشد 211 درصدی یافت .

    ** صادرات کل تولیدات فولادی در بهار 1396
    برابر داده های جدول مزبور، صادرات کل تولیدات فولادی ( تیرآهن، میلگرد، ورق گرم و ...) در دوره این گزارش به رقم 300 هزار تن رسید و در مقایسه با 715 هزار تن عملکرد سه ماهه نخست 1395 که 715 هزار تن بود، افت 58 درصدی نشان می دهد.
    جداول مزبور نشان می دهد، بالاترین رشد صادرات در دوره سه ماهه در این بخش مربوط به میلگرد با صادرات 187 هزارتن است و در مقایسه با 68 هزار تن صادرات مدت مشابه افزایش 175 درصدی را ثبت کرد .

    ** افزایش صدور 55 درصدی سایر تولیدات فولادی
    همچنین در بخش سایر تولیدات فولادی صادرات 17 هزار تنی ثبت شد که در مقایسه با 11 هزار تن سه ماهه پارسال رشد 55 درصدی نشان می دهد.
    میزان صادرات ورق پوشش دار نیز در دوره این گزارش به 11 هزار تن رسید که نسبت به رقم 9 هزار تن در سه ماهه اول 95 افزایش 22 درصدی را ثبت کرد .

    ** صدور تیرآهن بدون تغییر
    صادرات تیرآهن در مدت سه ماهه نخست امسال برابر با 47 هزار تن بود که نسبت به عملکرد دوره مشابه پارسال بدون تغییر ماند .
    صدور ورق های گرم وسرد در مدت این گزارش به ترتیب ارقام 34 و چهار هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال که به ترتیب 512 و 68 هزار تن بود، افت 93 و 94 درصدی را ثبت کرد.

    ** واردات فولاد خام 6 هزار تن
    میزان واردات فولاد خام در سه ماهه نخست 1396 به رقم 6 هزار تن رسید که در مقایسه با 32 هزار تن در دوره مشابه پارسال افت 81 درصدی یافت .
    واردات بیلت و بلوم از مجموع فولاد خام در مدت سه ماهه نخست امسال پنج هزارتن و اسلب نیز یکهزار تن به ثبت رسید که در مقایسه با ارقام 31 هزار تن بیلت و بلوم سه ماهه نخست 1395 افت 84 درصدی داشت و اسلب هم برابر با یکهزار تن بود که بدون تغییر است .
    جداول یاد شده در مدت مورد بررسی نشان می دهد کل تولیدات فولادی وارداتی به رقم 623 هزار تن رسید که در مقایسه با 722 هزار تن سه ماهه نخست پارسال افت 14 درصدی داشت .

    ** رشد واردات تیرآهن
    بررسی داده های جدول مزبور حاکی است، بیشترین رشد واردات مربوط به تیرآهن در سه ماهه نخست امسال است که به میزان 13 هزار تن ثبت شد و در مقایسه با رقم 10 هزار تن سه ماهه 95 رشد 30 درصدی نشان می دهد.
    میزان واردات ورق پوشش دار در دوره مورد بررسی این گزارش به رقم 99 هزار تن رسید که در مقایسه با 84 هزار تن سه ماهه اول پارسال، افزایش 18 درصدی نشان می دهد.

    ** افزایش 12 درصدی واردات ورق سرد
    طی مدت سه ماهه ابتدایی امسال 163 هزار تن ورق سرد وارد کشور شد که در مقایسه با رقم 146 هزار تن وارداتی دوره مشابه پارسال، افزایش 12 درصدی داشت .

    ** افت واردات ورق گرم، سایر تولیدات فولادی و میلگرد
    براساس داده های آماری یاد شده، بیشترین کاهش واردات مربوط به ورق گرم، سایر تولیدات فولادی و میلگرد در مدت سه ماهه نخست 96 که نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ترتیب افت 29، 26 و 20 درصدی را ثبت کرد .
    به گزارش ایرنا، پارسال میزان صادرات فولاد ایران به حدود 6 میلیون تن رسید و برای امسال انتظار می رود به رقم هشت میلیون تن برسد .
    پیش بینی شده در افق 1404 ظرفیت فولاد کشور به رقم 55 میلیون تن برسد که بیش از 15 میلیون تن اختصاص به صادرات خواهد داشت.
    جمهوری اسلامی ایران اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود که در افق چشم انداز رشد هفت پله ای را پیش بینی کرده است.

    برچسب ها